tisdag 30 januari 2024

En liten tisdag mellan måndag och onsdag.

Det gick ju ganska lugnt tillväga i våra mått mätta och plötsligt var det dags att åka hem igen, tiden går fort ibland, blev ett litet infomöte det sista, thats it.

Vår "elev" är närvarande varje dag, inte optimalt men det får ju gå det också.

Onsdag hägrar vid horisonten, kort dag för mig, slutar vid 15.00 så jag kan ta det lite lugnt och genomföra mina uppdrag i god tid utan att stressa.
Deltid är guld värt, vill aldrig arbeta heltid igen.

Frugan stod vid spisen när jag kom hem idag, köttfärs med skurna grönsaker inklusive en näve med linser, ska bli gott det när det är färdigt.

Ozzy säger hej med ett lågt mjau, för säkerhets skull visar han tänderna också i avskräckande syfte. ;)

Ha det fint nu alla.

10 kommentarer:

LillaSyster sa...

Så skönt med en kortdag och maten lät riktigt god. Klart att man måst visa upp så fina tänder någon gång ibland. Ha en fin kväll!

BP sa...

Så du jobbar "bara" deltid. det visste jag inte. Klarar man sig ekonomiskt och trivs med det så är det ju bara att gratulera:-)
Bra att "eleven" är med varje dag även om det är på distans. Vad har h*n gjort/inte gjort för att få distansundervisning? H*n verkar i alla fa föräldrar som ser till att han är med på undervisningen.
Du har rätt! Ozzys tänder är verkligen avskräckande. Har ingen längtan efter att bli biten av honom;-)
Hoppas "linsgrytan" smakade gott:-)

Anki sa...

Skönt att inte jobba heltid ... det finns så mycket annat man vill göra än att jobba :)
Fint välkomstleende från Ozzy!
Ha en bra morgondag!

Geddfish ♥ sa...

Gillar Ozzy, sådeså!
Deltid är väl fint, det räcker säkerligen till. Kanske har du kompensation, dig väl unt.
Jag gjorde en soppa idag, påminner lite om din frugas mat. Inga linser hos mig idag, men jag lagar jättegärna en linsgryta, SÅ gott!
Ha det fint!

znogge sa...

Visst är det skönt att inte jobba heltid så jag förstår dig mer än väl. Man vill gärna hinna mer än att slava i gruvan.
Här bjöd Husse på köttbullar och det var gott det med.
Hej hej till Ozzy och en sen god kväll till er!

Åke sa...

Ja onsdag redan... jag har en dag borta ;) Men grönsaker inklusive en näve med linser, här skulle en varningsklocka ringa för mig :) Jag får utslag ;) Tänder och mjau du. Skönt att du får sluta tidigt, men är 15:00 tidigt?

Gunnel sa...

Deltid räcker mer än väl när man jobbar i skolan. Inte tror jag att Ozzy skrämmer så många. Ha det bra. Gunnel

Susjos sa...

Ja,Ozzy ser liite farlig ut, men klorna är indragna i alla fall :-)
Härligt med en kort dag, nej, heltid blir det aldrig mer igen!
Ha en fin torsdag!

wiper sa...

Härligt att kunna sluta lite tidigare ibland. Vi människor behöver såna dagar och även 6 timmars arbetsdag

Vad god mat din fru lagade och så skönt att bara få sätta sig ner och njuta av god mat. Katten ser härligt vild ut ;)

Ha en skön fredag och helg
Hälsning från Malin

Marianne sa...

Skönt att kunna jobba halvtid, livet består av så mycket annat än jobb. Köttfärs och grönsaker låter gott, men jag avstår linser numer.
Ozzy är en söt kisse.
Hoppas du har en fin Fredag!