fredag 23 februari 2024

Fredag i sjukbädden....

 liksom igår efter att i onsdags kväll haft feber vid hemkomst, surt men inte ovanligt i dessa tider.

Bp undrade lite om mitt skägg, färgar jag det?
Nä, men det har annorlunda färg beroende på årstid, bilden är ju dessutom ett par år gammal men ändå.
Årstiderna kommer ju och går liksom färgen på mitt skägg.
Använder ju olika skäggoljor , det kan vara det som skiljer det åt lite också antar jag.

Men nu kommer helgen så sakteliga krypande, hoppas på att febern ger med sig lite nu innan morgondagen...tvi vale för feber och halsont, som det också bestod av dessa dagar i sjukbädden.
Men på måndag är jag väl åter på skolan, det hoppas jag verkligen.



Nu tillönskar vi er en fin inledningen på helgen jag och katterna.

13 kommentarer:

LillaSyster sa...

Vilken gosig bild! Stackars dig, hoppas att det går över nu under helgen. Krya på dig!

Znogge sa...

Feber och halsont var väl onödigt men det går mycket skräp nu. Hoppas att du är på benen snart igen!

Krya på och god helg till er alla, två- som fyrbenta!

Marianne sa...

Aj då, halsont är verkligen inget man vill ha, river och svider, nej nej! Tråkigt att du är sjuk, jag vet inte om du har väder som skulle lockat ut dej annars, men här på Öland kommer namnet solen och vindarnas ö till sin rätta idag.

Sv, Sill äter jag varje morgon, då är omega3 dosen klar för dagen!

Krya på dej nu och jag antar att Ozzy håller dej sällskap i sjuksängen, katter är ju väldigt bra på sånt.

Geddfish ♥ sa...

Inget vidare att ligga i "sjukbädden". Har hört att både Covid och RS-virus härjar. Dock har jag undsluppit, det fick räcka med lunginflammationen i december.

Hej hopp, nu tar vi fredag! Önskar en jättefin helg till er och tackar för det fina kattfotot, som värmde mitt hjärta. Kissemissar, älskar dem, de gosiga 💖

BP sa...

Osis med feber. Men februari är ju ökänd för förkylningar, influensa med mera. Och jobbar man i skolans värld så hör det ju nästan till undantagen att man klarar sig och är frisk under just denna månad.
Knapra lite Ipren och skölj ned med en whisky. Den kombon brukar hjälpa;-)

Tusen tack till förklarningarna om ditt skägg. Inte visste jag att det finns skäggolja... Nu vet jag det också. Gissade inte heller på att bilden var två år gammal. Och hur ser du ut idag då;-) Skojar bara;-)

Krya på dig nu och njut av helgen bäst du kan:-)

Anki sa...

Många som är förkylda nu ... men okej då, det är ingen tröst :)
Krya på dig snabbt nu Micke!

Ditte sa...

Trist att du är dålig men kansk ekan du skynda dig att bli fros så du kan njuta lite av helgen.
Ha det gott.

Ingrid sa...

Det är förkylningstider, så man får väl vara glad så länge man håller sig på benen.
Krya på dig!
/Ingrid

Äventyret framtiden sa...

Oj, de där kelgrisarna, katterna. Ljuvliga i kubik.
Krya på dig Guldkryckan!

Ha en fin helg om du kan ha det trots febern.

Susjos sa...

Trist att vara sjuk när det är helg, jag som trodde att min förkylning var på väg bort börjar nu få ont i halsen igen, suck!
Ljuvligt att se kissarna i alla fall, nu håller vi tummarna att vi båda kryar på oss fort!
Ha en fin helg!

Åke sa...

En mans förkylning är inget man leker med. Krya på dig :)

Veronika sa...

Usch låter inget vidare, det är väldigt mycket av hosta, och feber som florerar nu. Hoppas innerligt att det ska vara kortvarigt. Dock verkar du ha trevligt sällskap.

Ha det gott!
Kram Veronika

wiper sa...

Vad tråkigt att du blivit förkyld. Det är nog mycket som går just nu.

Krya på dig och ha det så bra som möjligt i helgen

Hälsning från Malin