måndag 5 februari 2024

Helgen över för denna gång

Måndag, jodå, den avlöpte väl trots farhågorna efter "händelsen" i fredags, således har skolan lyckats lugna ner läget på ett bra sätt, specialpedagoger är bra att ha till hands när de behövs.
Men lite "på tå" får vi väl bara en tid, det hör till.

Nu inväntar vi bara en tisdag, onsdag, torsdag och en härlig fredag innan en ny helg väntar, hoppas på en lugn tillvaro på skolan men man vet ju aldrig.

Snön är ju borta för denna gång, vi hotas ju av en ny period här, hoppas vi slipper det.

Men nu ska måndagskvällen avnjutas.
Det fungerar ju också. ;)

Ha det bäst alla.

10 kommentarer:

BP sa...

Skönt att det var lugnt på skolan idag, och jag hoppas att det förblir så resten av veckan också. Ärligt talas så har jag ingen aning om vad en specialpedagog gör. Om du har bloggtorka, kan du väl skriva ett inlägg om denna yrkesgrupp.
Så ni har blivit snöfria i Göteborg. Det var vi också till och med igår. I natt kom det väl en ny centimeter, men det var åtminstone soligt. Alltid nåt;-)

Stefan sa...

Den serien har jag svaga minnen av, men på den tiden fanns inga streamingtjänster, så jag vet att jag såg den och med glädje vill jag minnas.

LillaSyster sa...

Yes, en dag närmre helgen!
Skönt att veckan startat lugnt på jobbet.
Hörde också att det är bakslag på ingång- jag som hade hoppats på vår nu =) Men vädret styr vi inte över, hoppas att det inte kommer så mycket och hoppas att det slutar att blåsa snart. Var ju som en isbit i morse, 6km promenad i isande motvind fast att jag hade överdragsbyxor och mössa. Var nästan lika kallt att gå hem vid kl 17.
Ha det gott i soffan, jag ska strax landa där och kolla på Superstars.

znogge sa...

Så skönt att det var lugnt på skolan i dag. Jag vet alltför väl hur vissa saker kan ligga och pyra under ytan för att bubbla upp igen. Hoppas att resten av veckan avlöper lugnt också.

God måndagskväll i elfte timmen!

Gunnel sa...

Här har det börjat snöa idag helt i onödan, tycker jag.

Susjos sa...

Hoppas att det inte blir så mycket snö hos dej i veckan...jag är ju på väg till dina trakter på lördag, melodifestivalen du vet! ;-D

Hoppas det fortsätter lugnt i skolan i veckan, jag håller tummarna!
Ha det fortsatt gott hälsar en fortsatt upprymd Susjos efter QX-galan igår!

wiper sa...

Härligt att det var lugnt i skolan och att ni har specialpedagoger. Snön är borta här också men vi har fått kallare.

Kom ihåg när Hemliga Armen gick på tv i flera omgångar

Ha nu en skön tisdag
Hälsning från Malin

Åke sa...

Hoppas ni bara får lagom med snö... här kan vi ta till mer :)

Ditte sa...

Torsdag idag så jag hoppas du haft en lugn vecka. Men i samband med snöfall kan ju vissa snöbollar komma i omlopp-
Hemliga armén! Härligt!
Önskar en skön torsdag.

Lotta sa...

Då var det dags för den härliga fredagen som du sett fram emot. Även jag har det. Ledig helg och en tripp till storstaden är på programmet. Snö fick jag både under onsdagen och torsdagen. Hoppas den stannar tills sportlovet :-)
Njut av fredagen!