lördag 2 mars 2024

Lite svar och lite hoppsan.

 "Hoppsan" där består av att min mobiltelefon signerat mina kommentarer hos en del av er med med "hylfkryckan, istället för guldkryckan, ska ordna det så ingen undrar.
Mer hoppsan än så var det inte denna gången.

Svaren då?

Bp: Min uppgift är att stå bredvid och serva med knytning av skridskor vid behov, således inga skridskor för mig, lika bra det, jag hade haft ont en hel vecka efter fem minuter på isen. ;)
Men jag är med hela vägen dit och tillbaka till skolan.
Dock avvek några av kidzen, fick promenera bort till centrum och hittade dem vid ICA varvid vi återvände igen, vi har ju skyldighet att ha koll på dem.

Ditte: Som du skrev, man vänjer sig.
Förstår att det var fina år där även om det var långa dagar.
Ha det fint Ditte.

Men nu är det snart lördagskväll, får bli en kaffe här med lite grädde i, det är ju ändå lördag. 


Ha det fint alla.

5 kommentarer:

Susjos sa...

Hylfkryckan låter spännande ;-D
Kaffe med grädde minsann, ja är det lördag så är det!
Jag ska snart ladda med en god belgisk öl : Leffe Blonde, det är ju minsann också dags för sista deltävlingen i Melodifestivalen!

Ha en fortsatt trevlig lördag!

LillaSyster sa...

Ja di tfn.....ibland går min signatur under Linköping istället för LillaSyster....teknikens under =)
Du tar kaffe med grädde, jag tar ett glas rött eller två. Ha en bra kväll!

BP sa...

Hylfkryckan - hahaha:-) Blogspot/blogger har då en rolig fantasi;-)

Tack för länk och svar. Det är jättekul att du alltid svarar på frågor vi läsare ställer. Jag menar har man ingen erfarenhet av skolvärlden så är man ju rätt nollställd. Intressant att lära sig mer.

Å du - jag använder aldrig mjölk i kaffet. Jag unnar mig en skvätt grädde i min Nespresso både till morgonkaffet och eftermiddagsfika. Okej, det är Keldas mellangrädde, men den smakar så mycket bättre än mjölk.

Ha en riktigt skön kväll (inte framför Mellon;-)!

Marianne sa...

Telefonen hade ju kunnat skoja till det ordentligt och skrivit gylfkryckan.

Sv, ja många gnäller över sjukvården, men det är nog mest för att gnälla
Ha en fin kväll

Znogge sa...

Ibland lever tekniken sitt eget liv minst sagt men så länge den fungerar är man tacksam.
Klart att du skulle unna dig lite kaffe med grädde. Själv häller jag i en skvätt mjölk.

Önskar en fin söndag!