fredag 26 april 2024

Fredag 26 april, lönehelg.

 Alla räkningar betalas idag, förutom hyran som går iväg den sista i varje månad.
Skönt när det är avklarat minst sagt, nu kan man bo och leva en månad till utan att behöva skaffa flyttlådor. ;)

Febern verkar ju vara på väg att ge med sig, ont i halsen har jag ännu och en jäkla huvudvärk efter all hosta som också den är på väg att ge med sig.
Hoppas detta "övergående" fortsätter.

Ståtlig varelse på gården här i förrgår morse på väg till kneget, tror det är en kanin men det kan väl vara en hare förstås, nån som vet?

Denna helgen är väl helgen många går ut och firar att de fått sin lön, har nog aldrig förstått det där även om det är skönt att det kommer in lite mer pengar som man kan föra över en del av till sparkontot, om man har något.
Men någon gång ibland så tar man sig ju ut i civilisationen, men det behöver inte vara en lönehelg för oss. ;)

Zillen tillönskar er alla en fin helg.

Så även jag.

7 kommentarer:

Stefan sa...

Lönehelg innebär att jag gärna håller mig undan de butiker där folk råkar trängas just denna dag.

Krya på dig förövrigt. Inte kul att tillbringa ledig tid i sängen.

Ingrid sa...

Jag tycker att det ser ut som en hare.
Krya på dig och ha en fin helg!/Ingrid

Znogge sa...

Lönehelgen är den sämsta helgen att befinna sig i butiker eller på lokal. När det gäller att gå ut att äta så gör vi det när det passar helt enkelt.
Jag är långtifrån någon expert men tycker att det ser ut som en hare.
Hoppas du snart känner dig helt kurant igen. Att hosta är jobbigt.
Så fin Zillen är <3

Vi önskar er det samma!

LillaSyster sa...

Underbara Zillen =)
Nä jag försöker undvika att vistas på stan/ butiker när det varit lön - folk blir ju som tokiga.....Jag fattar inte, bra mycket bättre att göra som du och stoppa in dem på sparkontot. Jag tycker att det ser ut som en hare.
Fortsätt nu krya på dig - det är bara att vila sig igenom helgen.

ibod11 - Ingrid sa...

Alltid skönt när allt som ska betalas är fixat och klart. Ännu skönare om det blir en slant över.
Jag är ingen expert men jag gissar på en hare.
Krya på dig. I min släkt har alltid en huskur snurrat runt om att halsont botas genom att vira en använd vänsterstrumpa fylld med gröt runt halsen. Har dock aldrig provat men det lär ska hjälpa :D

BP sa...

Vilken härlig bild på Zillen. Vackrå, stora gröna öron. Han ser nästan ut som en kattunge.
Bra bild på fältharen. Ungefär det enda djuret jag "kan" då vi har några sådana på innergården ibland.
Ja du, var i Täby Centrum lite senare än vanligt idag. Det märktes verkligen att det var lönedags. Till och med restauranger som inte brukar ha mycket folk var nästan fullsatta. Iofs är glad glad för krögarnas skull. Det har ju mycket att ta igen efter pandemin.
Precis som du/ni kan jag inte minnas att vi firade löning på krogen. Däremot gick vi/går jag ute ganska regelbundet eller klickar hem (hemlagad) mat från olika krogar. Lite får man väl unna sig.
Önskar dig en toppen helg och krya på dig!

Marianne sa...

Lönehelgen var viktig i ungdomen, då hade man oftast något kul på gång, men nu instämmer jag med er andra och håller mej borta från butiker och krogar.
Det är svårt att se skillnad på hare och kanin, men jag tror som Ingrid att det där är en hare, jag har för mej att kaniner är något mindre, är "rundare" och har kortare öron, men det kanske bara är något jag har för mej?!
Du har nog haft samma sjuka som jag haft, hosta och huvudvärk hängde sej envist kvar när febern gick ner.
Ha en fin dag!