tisdag 30 april 2024

Valborgsmässoafton 2024.

Vi kom ju iväg igår med ungarna till ungdomsmottagningen, som vuxen får man ju sitta i väntrummet medan ungarna är med ungdomsmottagningens personal i ett rum för tjejer och ett för killarna, segregation på en respektabel nivå antar jag.
Tjejerna (2st) avbröt halvvägs in i programmet, killarna (6st) löpte linan ut men som jag trodde, ingen tog en endaste kondom, paraplyet jag tänkt ha i korridorerna under vattenkriget, vattenfyllda kondomer, var således helt onödigt att ha med sig. ;)
Inget för oss, tydligen. 

Skönt med en ledig dag mitt i veckan, borde väl fira valborg här ikväll men jag är fullt nöjd med en tv-kväll i soffan tillsammans med frugan, kanske det kommer en valborgsbrasa på tv...vem vet? 

Zillen och Ozzy önskar alla en fin valborgskväll...


jag med. :)

5 kommentarer:

ibod11 - Ingrid sa...

I det här fallet får man nog tänka att det kan vara bra att ha killar och tjejer i varsitt rum. Det kanske blir lite lättare att ställa frågor då. Tjejerna tyckte kanske att de visste det mesta redan. Det är i alla fall bra att de här besöken görs och att de får möjlighet att prata och fråga.
Jag lär se 3-4 brasor från balkongen så det får räcka för min del. Jag är en kvällstrött person :D
Supersöta katter som förhoppningsvis slipper skrämmas av raketer i kväll.

LillaSyster sa...

Skönt att du slapp bli blöt inne =) Tycker att det var bra att delade upp gruppen. Njut av firandet hemma. Samma firande här lite god mat och en skön ledig dag imorgon- helt perfekt. Hoppas att det blir lika bra väder imorgon som idag. Ha det bäst!

BP sa...

Vilken rolig bild på Zillen och Ozzy:-)
Vem vet - du har kanske en majbrasa nära dig. Här i Täby firas det på inte mindre än åtta platser, varav en tvärsöver gatan från där jag bor. Men har man sett en har man sett alla som min man brukade säga;-)
Önskar er en riktigt fin kväll:-) Ska också sitta framför tvn med Bayern München-Real Madrid, semifinal i Champions Leaugue:-)

Znogge sa...

I ett sådant här läge så tycker jag att det är helt rätt att dela på tjejer och killar. Gör man inte det är det lätt att det blir antingen tyst eller trams. Skönt att du klarade dig utan paraply i alla fall ;-)

Det låter väl som bra planer för kvällen tycker jag.

Önskar er samt Zillen och Ozzy det samma!

Susjos sa...

Tror ni har haft en skön kväll utan brasor! Ha en fin 1:a maj, blir det till att ut och demonstrera tro? Inte för mej, jag kommer nog att sova gott på förmiddagen och ladda för nattjobb!
Kram till er alla, inte minst till Zillen och Ozzy också!