fredag 10 maj 2024

Det är fredag igen....

 och visst var det skönt med denna klämdag, jag klarade mig även denna gång ifrån att få "straffarbete" i form av...ja...vad sjutton det nu kunnat bli.
Men då jag är inne på tolfte året i skolan så borde min "klämdagsledighet" vara obligatoriskt...så det så.

Vaknade till vid nio på förmiddagen, blev serverad kaffe av älskade hustrun, hon är bra den där. ;)
Sedan, efter det obligatoriska besöket på systembolaget, blev det lite städning, har ju funderingar på att möblera om i min "mancave", har funderat länge på det, städa lite innan då är väl för mig obligatoriskt fast egentligen räcker det väl efter ommöbleringen.
Hur som helst, köket har fått sig en omgång också, välbehövligt.

Lite användande av vår bakmaskin står också på schemat, förra gången den användes så misslyckades jag totalt, man kunde slagit ihjäl någon med det brödet, sedan dess har bakmaskinen fått vila sig, får se om jag lyckas denna gång.

En tur till Gamlestaden idag då,Svenska kullagerfabriken rakt fram, där jag även har "mitt" systembolag och därmed köpte lite "malt" för att fira, är det klämdag så är det ju en obligatorisk sväng dit....absolut.

Men nu tillönskar jag er en fin fredagskväll.

14 kommentarer:

Znogge sa...

Vilken bra start på dagen det blev för din del. Så skönt att du kunde vara lös och ledig en klämmig dag som denna. En sväng till monopolet hör ju till lite då och då :D

Önskar en fin fredagskväll!

Anonym sa...

Då hoppas jag att du har en riktigt mysig ledig fredagkväll och lycka till med baket!
/Ingrid

Ingrid sa...

Jag blev tydligen anonym i min kommentar, men det var inte meningen.
/Ingrid

LillaSyster sa...

Du kommer att lyckas, övningen ger färdighet =) Tog en iskall alkoholfri Carlsberg till maten nyss, det var vad öl som fanns och det fanns bara en. Har också varit ledig, men jag har jobbat hårt hela dagen. Nu är det färdig skurat och nästan alla trädgårdsmöbler är framme. Ska plantera lite imorgon. Ha en bra helg och välkommen att vara med i november!

BP sa...

Du utnyttjade dagen väl! Beundrar dig att städning ofta står på din priolista, det gör den inte hos mig kan jag säga.
Sedan skrattade jag gott när jag läste det där med bakmaskinen. Minns att den maskinen blev årets julklapp 1988. Läste någonstans att de som fick den i julklapp använde den en gång och ställde sedan undan den - hahaha:-)
Ditt Systembolag ligger betydligt mera idylliskt till än mitt. Jag gick ditt i onsdags och fyllde på lagret, fast jag är ju så tråkig, så jag köpte bara vitt vin...
Önskar dig en fortsatt fin långhelg:-)

wiper sa...

Härligt att du kunde vara ledig lite och nu är ju vädret toppen. Verkligen ett skönt uppvaknade med en så fin fru som serverade dig kaffet. Härligt att kunna skämma bort varandra lite

Vi har bara en tvårummare numera så det finns ingen "mancave" här ;) fast man kanske kan kalla min mans datorplats det för han har det lite större och sitter i ett burspråk. Jag har en "Womancave" ;)

Nu fick jag mig ett gott skratt igen och det kan behövas i dessa tider. När du nämnde ditt bak ;)

Vad kul att få se en bild från Gammelstan

Ha en skön lördag Micke

Veiken sa...

Mer klämdagar åt folket tycker jag, men då blir ju inget gjort, så det är tudelat såklart!
Hoppas du fick en fin klämdag!

Marianne sa...

Så konstigt, den förra kommentaren försvann!

Hoppas du fick en skön klämdag och Lördag.

Så du målar? Jag har alltid varit avundsjuk på de som kan rita och måla.

Ha en fin avslutning på helgen!

Marianne sa...

HundHarry är fin och go, men lite slyngelaktig. Jag trodde att om man kan måla så kan man teckna, så fel jag trodde då!
För min del är fisket naturupplevelsen, men jag äter gärna fisk så jag hoppas förstås på napp för de som har tålamod med spö.
Ha en fin kväll!

Susjos sa...

Hoppas helgen har varit bra, och att du lyckades med brödet i bakmaskinen ;-)
Själv ska jag återhämta mej efter en vecka i schlager-staden Malmö!

Ha en bra start på veckan!

Åke sa...

Jag vart hel offside på att det var en klämdag och ledigt torsdag. Jag har ju varit sjukskriven sedan augusti typ. Almanacka vet man ju knappt vad det är, på dosetten står det ju i alla fall dagar man följer på antibiotikan ;) Du köpte väl extra malt eftersom det skulle vara melodifestival? Jag valde SVT play och såg det bästa musikprogram i detta mannaminne om Pugh Rogefeldt. Jag ska snart se om det, det var en underbar fin upplevelse. Då kanske jag tar lite malt till för att skratta ännu mera åt Fredrik Lindströms delikata mellansnack :) Du får ta ett snack till med bakmaskinen... om jag ska vara ärlig överlåter jag sådant till min Facit. Ja hon kan allt, även om hon inte kan det så kan hon det ändå... och hon har en syster också, Micke (svågern) och jag vet bara inte vilken som är nummer ett och nummer två :) Nu han det bli måndag här så jag önskar dig en fin start på veckan.

Anna i Portugal sa...

Hoppas brödet blev bra den här gången! Det är fint Gamlestaden, där jobbade jag för många år sedan, på hotell Forum. Låg väl ungefär där du står och fotar?

Veiken sa...

Nu är det måndag och en ny vecka har börjat! Hoppas din nya vecka blir fin!

ibod11 - Ingrid sa...

Skolans ledning tycker säkert också att du efter 12 år är värd lediga klämdagar och vad skönt att du fick en bra sådan. Kaffe på sängen är inte dumt alls.