lördag 4 maj 2024

Jag gillar lördagar...!

En rubrik så god som någon annan, det är ju ändå sanningen för mig.
Ikväll är det även musiktävling på tv, undrar om jag orkar med att se det?
Men rösträkningen måste man ju ändå se, i slutändan är det ändå hustrun som bestämmer, får väl lämna min "mancave" när rösträkningen börjar om inte annat. ;)

Blev ju en pizza för mig igår via foodora, frugan tog några chicken nuggets med currysås och en liten pommes, perfekt för oss...och gott naturligtvis.
Blir väl samma idag enligt prognosen, men med annat innehåll är gårdagens antar jag.

Sneglar i skrivande stund upp emot alla julgrejer som vi köpte till denna jul som var...hus och annat med inriktning emot just detta med jul, behöver väl knappast skriva detta men jag längtar till 1 december så allt kommer till användning inklusive julgran med tillbehör.
Men först ska ju semestern avverkas, även längtan efter något är ju en bekväm resa om man vill. ;)


Helt ok i min värld.

Ha en fin lördag nu alla ni fina läsare av denna blogg. :)

7 kommentarer:

Marianne sa...

Jag gillar också Lördagar så jag hade en extra Lördag igår och gissa om jag blev förvånad när jag vaknade och insåg att det var Lördag även idag?!

Fodora verkar vara en bra tjänst men här finns den inte.
ha en fin fortsättning på din Lördag

Geddfish ♥ sa...

Lördagar var ju den bästa dagen förr, innan mysfredag kom till världen. Det var också just lördagsgodis som gällde.

Längtan till jul? Ja, vi har olika längtan! Jag längtar till något kul i slutet av denna månaden och så till sommarvärmen såklart.
Önskar er en jättefin lördag nu! 🥰🥰

Ibod11 - Ingrid sa...

Lördagar är kanske den allra bästa dagen för de som jobbar vardagar. En dag att koppla av på eller aktivera sig med något självvalt. Du har mycket att se fram emot. Först semester och så småningom jul 😄

LillaSyster sa...

Instämmer lördagen är en bra dag. Men jag längtar inte efter julpynt.....Njut av kvällen, jag har landat i en fåtölj ute på verandan med en bok.

BP sa...

Vet inte om du tänker på ESC i Malmö, men då får du vänta en vecka till efter mottot "om man väntar på något gott så..."
Visst är det härligt med Foodora och Wolt. Så bekvämt, så enkelt. Inget jobb före och inget jobb efter (om man äter ur kartongen vill säga;-)
Om du redan drömmer om jul nu så tror jag att du kommer älska min bonusbild idag;-)

Marianne sa...

Ja, jag hade tur som fick denna lägenheten, den enda som ligger i en hörna! Det har blivit många mysiga stunder där.
Ha en fin Söndag!

Hannas krypin sa...

Lördagar är en bra dag. Iallafall när jag får vara ledig. Eftersom jag jobbar helg så är ju inte alltid lördagar en helgdag för mig. Julsaker är trevligt, dottern har fortfarande sin lilla julgran i rummet.