onsdag 22 maj 2024

Onsdagens vedermödor yrkesmässigt avklarade.

 Måndagen avlöpte väl med både praktik för elever, har åtminstone inte hört något annat, och friluftsdagen.
Anlände ju dit lite senare och idrottsutövandet var i full gång.
Varmt som tusan var det och naturligtvis hade många av kidzen inget vatten med sig som de uppmanats till, energidrickor och läsk blev det istället, jag klandrar dem inte, det är som det är.
Kaffe fanns det dock på plats för de som ville ha, föll väl oss vuxna mer i smaken än för de små.

Sjuor och nior bjöds på korv med bröd efteråt, de övriga klasserna åkte tillbaka till skolan för att äta i "bamba".
Nästan lite orättvist kanske men det hade väl inte fungerat om alla skulle ha korv antar jag.

Tisdagen avlöpte lika väl den och även idag har det flutit på bra, nästan så jag nyper mig i armen för att övertyga mig om att jag inte drömt allt. ;)
Blev ett besök med klassen på områdets fritidsgård, de flesta hade ju varit där tidigare men några hade inte det, vi hoppas ju nu att de nya ska komma iväg dit.
Hemskt ledsen men detta var enda bilden jag fick där det inte står massa namn på väggarna eller ungar syntes, "sushi" kan vi kalla bilden, för enkelhetens skull. ;)

Ha nu en fin avslutning på denna onsdagen gott folk.

8 kommentarer:

Znogge sa...

Skönt med dagar som avlöper planenligt och utan incidenter. Lite synd att inte alla fick korv faktiskt för det hade varit trevligt.

Önskar en god onsdagskväll nu!

LillaSyster sa...

Du är fyndig =) sushi! Bra arbetsdagar med andra ord, hoppas nu att det fortsätter då terminen ut! Ha en bra kväll du också!

BP sa...

Gillar sushi-bilden, men föredrar sushi-sushi på en tallrik:-)))
Kula att friluftsdagen var lyckad. Och klart de inte hade vatten med sig. I den åldern är det ju tyvärr dessa äckliga energidrycker och läsk som gäller. Och inte bara i den åldern har jag förstått...

Nu har du halva veckan avklarat, en vecka närmare semestern, eller hur;-)

Önskar dig en fin och solig fortsättning på denna lillördag:-)

Ditte sa...

Trevligt med andra aktiviteter som sker utanför klassrummet. Och det verkade ju ha fungerat bra. Lite trist att man inte ordnat så att alla kunde få korv. Kan ju inte behöva vara så svårt om ansvariga tänkt till.Hoppas nu att även resten av veckan flyter på bra.

wiper sa...

Skönt att allt flöt på. Härligt att det bjöds på korv och många aktiviteter för ungdomarna. Bra att det finns ungdomsgårdar fortfarande för allt läggs ju ner numera

Fin bild på akvariet. Jag föredrar sushi på tallrik också ;) ;)

Ha nu en skön torsdag Micke

Gunnel sa...

Konstigt att dela upp eleverna så vid maten. Det har jag aldrig upplevt nät vi hade idrottsdagar. Korvätning ute hör till då.

ibod11 - Ingrid sa...

Skönt när allt funkar och alla är nöjda. Kanske var vissa lite besvikna över att inte få korv men förhoppningsvis fick de också något de gillade.

Susjos sa...

En varm fin friluftsdag fick ni! Korv med bröd är inte fy skam att bli bjuden på.
Sushi-bilden, haha...jag föredrar också sushi på tallrik ;-D
Ha nu en fin fredag, snart är det helg igen!