onsdag 12 juni 2024

En onsdag mitt i veckan.

 Det var ju "stängningsdag" idag på skolan, det innebär att fritids också är stängt för att alla ska vara med på möten och annat.
Jag förstår verkligen att fritids behövs på en skola, men när det bara kommer en eller två elever, ja, då borde man väl tänka om lite kan jag känna.
Ha alla elever på samma ställe, det är roligare för barnen och mer kostnadseffektivt för organisationen, det är ju ändå tre skolor inom vår organisation.
Men så kommer det väl aldrig att bli antar jag. 
Lite prestige i det där anar jag.

Lite godsaker vi serverade eleverna med anhöriga igår, jag stod över själv, mitt blodsocker hade ju gått åt helsike. ;)

Ligger mycket i det, sanningen med andra ord. ;)

Ha nu en fin kväll allihopa.

12 kommentarer:

LillaSyster sa...

Oj så många små rulltårtsbakelser=) Hoppas att kidzen blev glada. Bra att du avstod om nu sockret hoppat i taket. Mer råa morötter- det sänker blodsockret, men det visste du säkert redan. Ha en bra kväll!

Susjos sa...

Det var inte dåligt med små bakelser där till alla!
Skylten där under, haha...så har det verkligen blivit för mej, mitt minne är bra, men kort!
Ha en fin onsdagkväll!
Här åskar det och blixtrar, väntar bara på att det ska börja regna också!

ibod11 - Ingrid sa...

Precis så som skylten säger har jag faktiskt gjort men som tur var var det ett av mina barn jag pratade med och de vet redan att jag kan vara ganska vimsig :D
Konstigt att inte olika enheter kan samverka och kanske turas om att ha öppet. Men jag vet att vissa barn har svårt för förändringar och kanske måste man i så fall ta lite hänsyn. Men de flesta tycker nog att det är roligare att ha fler kompisar att hänga med.
Mums med rulltårtsbakelser men klokt av dig att avstå.

BP sa...

Eloge att du hoppade över tårtbiten. Du kan ju när du sätter den sidan till;-)
Märkligt att det är så få som går på Fritids hos dig och att de stänger redan nu. Här är det stängt från 8 juli till 2 augusti, men vissa Fritids har öppet hela sommaren. Lärde mig också att det kostar att ha sina barn på Fritids. Trodde det var kostnadsfritt. Där fick jag ju en möjlig förklaring till varför det är så få där i anslutning till "din" skola...

znogge sa...

I vår kommun brukar det ske sammanslagningar och det har fungerat väldigt bra faktiskt. Så det finns möjligheter.
Fika på skolan hade jag svårt att tacka nej tillför där behövdes energi.
Önskar en god kväll!

Ingrid sa...

Nu blev jag full i skratt, för jag har faktiskt varit med om att gått omkring och letat efter mobilen, medan jag pratade med dottern. Var sjutton la jag den????
Hon fick sig ett gott skratt när jag talade om det.
/Ingrid

Gunnel sa...

Det där ser smaskigt ut! Två elever på fritids låter underligt, tycker jag. På alla skolor jag jobbat har det varit flera fFritidsavdelningar och alltid många barn. Finns verkligen pengar till att ha öppet för så få barn?.

wiper sa...

Håller med dig om vad du skriver ang att ha allt på samma gång och även få eleverna att komma dit

Vilka fina rulltårtsbakelser, blir sugen ;). Ja du har man diabetes så får man vara försiktig.

Skyltens text var både träffande och rolig ;)

Ha en härlig torsdag Micke

Marianne sa...

Så konstigt att det är så få elever som utnyttjar fritids, och att de stänger ner, det borde ju vara fler som behöver gå dit under loven?
Strongt av dej att avstå bakelsen!
Den där sista texten, liknande saker har nog de flesta gjort, leta glasögon som sitter på huvudet och leta mobil man håller i handen.
Harry hälsar tillbaka :)
Ha en härlig torsdag!

Carita Liljendahl sa...

Där hade jag gärna varit med och mumsat godsaker :-D

Ditte sa...

Vilka godsaker ni bjöd på! Förstår att det var uppskattat.
Vad gäller fritids så är det ju inte direkt så ekonomiskt eller roligt för de elever som kommer om det är få där- Här gör man så att olika fritids kan slås ihop om de ligger inom samma organisation. Verkar fungera bra.
Hoppas du haft en bra dag och kväll.

Lotta sa...

Duktig du var som inte tog en liten bit. Hälsan går före i de där onyttiga situationerna. Hurra för dig!!
Ha en bra dag och jag hoppas att solen skiner på dig :-)