fredag 26 juli 2024

Näst sista semesterfredagen 2024.

Den 5/8 påbörjas mitt nya läsår, lärarna påbörjar sitt nya läsår den 12/8.
Vad gör man då den första veckan utan en massa störande element som en hög med lärare ?
Svaret är ju som brukligt är: Minsta möjliga, ska någon sätta mig i arbete så får de springa fort. ;)

Lönedag är det ju, eller lönehelg som en del väljer att kalla det, för mig kvittar det lika, alla räkningar går iväg och en liten slant blir det ju över till sparkontot, inte så mycket kanske just denna gång pga semestern men ändå lite iallafall.

Hustruns ansträngningar i vår OAS har ju gett resultat, hon har även tagit bilden, hon kan det där bättre än mig, eller så har hon en bättre mobiltelefonkamera. ;)

Men nu gott folk, ha en fin inledning på helgen. :)

7 kommentarer:

Stefan sa...

Vacker blomma och bra fångad på bild.
Hos oss sköter frugan odlingarna och jag förevigandet av resultaten. En bra deal, tycker vi båda.

ibod11 - Ingrid sa...

Då får du i alla fall en lugn start på ditt läsår. Kanske är det roligare om du hittar något att göra...i din takt. Tiden går nog lite snabbare då.
Fin blomma och fint foto :D

LillaSyster sa...

Ååå vilken fin Dahlia! Nu njuter vi av fredagen, jag sitter ute i solen med en ny bok och en skål med jordgubbar. Ha det bäst du också!

Znogge sa...

Det kan väl vara skönt med en lite lugnare start på läsåret utan en massa ohängda lärare ;-) Du kommer säkert att lyckas bra med dina föresatser dessutom.

Vilken vacker Dahlia och den säsongen börjar väl nu.

Önskar en god fredagskväll!

BP sa...

Och vad är det för blomma då? Ser att LillaSyster berättar att det är en dahlia. Så vackert orange den är:-) Frugan är en väldigt duktig "makro-fotograf", hon har blick för det där med närbildsfotografi:-)

Visst ja, det var lönehelg för alla som jobbar. Min lönedag är den 18:e varje månad:-)

Nu önskar jag dig en fin helg och en toppen sista semestervecka:-)

Susjos sa...

Japp, lönehelg är det, passar väldigt bra då vi ska ut på en roadtrip!

Vilken fin blomma, ser att i tidigare kommentarer är det en dahlia, snyggt fotat av fru Guldkrycka.

Än har du semester, härligt!

Nu måste jag se vidare av OS-invigningen, den är verkligen fascinerande!
Ha en fin fredagkväll!

Marianne sa...

Fint foto på en vackert färgad Dahlia. Låna fruns mobil för att ta ett foto, så är saken utredd. Bättre fotograf eller bättre kamera!