torsdag 22 augusti 2024

Då är vi på en torsdag igen...

 och torsdagens yrkesmässiga göromål är avklarade för denna gång.
Ibland är det ju extra skönt att sitta på vagnen hem, behöver inte ens ha en anledning av negativ art, ibland är det bara så helt enkelt.

Det är ju som det är yrkesmässigt i början av ett nytt läsår, elever ska finna sin plats, de nya då förstås men även de gamla får ju rätta in sig i ledet men för dem är det ju enklare.
Vi är två elevassistenter i klassen, det behövs ju verkligen, det är vi som är med klassen på alla aktiviteter och sköter rapporteringen mellan de olika lärarna.
Nu i början är det ju som det är med allt, snart ska det väl falla på plats alltihopa.

Bild av skolan återigen, det funkar ju trots allt.

Ha nu en fin torsdagskväll allihopa.

8 kommentarer:

Znogge sa...

Ja, för vissa elever tar det sin lilla tid innan de hittar sin plats i gruppen. Vissa nya elever kan också påverka dynamiken så att många cirklar rubbas. Då tar det lite tid för allt att falla på plats. Jag tycker det låter imponerande att ni är två elevassistenter i klassen. Det har jag bara varit med om en gång tidigare men det är bra när ledningen inser att behovet finns.
Det behöver inte alltid finnas någon speciell anledning till att det är skönt att arbetsdagen är slut. Även bra dagar kan ge den känslan.
Önskar en god kväll nu!

LillaSyster sa...

Alltid skönt att vara på väg hem=) Tufft jobb ni har som ska vara med dem hela dagarna och se till att allt flyter på. Men ni betyder så mycket för de elever som behöver två extra ögon på sig. Njut av kvällen, här har det börjat att regna och morgondagen blir nog en blöt historia. Ha det gott!

Ingrid sa...

Det behövs ingen anledning för att tycka att det känns skönt att komma hem. Inte ens om det känns extra skönt, det betyder ju bara att man har något bra att komma hem till :D
Det är stora förändringar att komma till en ny skola och för de som kommer tillbaka är det säkert också en hel del nytt att anpassa sig till. Jag önskar bara att alla kunde känna sig glada och trygga när de kommer.

ibod11 - Ingrid sa...

Glömde ändra vem jag är :D Det är min kommentar här ovan.

Susjos sa...

Låter som intensiva dagar, alltid skönt att komma hem då! Nu är det bara fredagen kvar då, själv börjar jag jobba igen just i natt efter lite långledighet...
Ha det gott!

BP sa...

Medan jag fortfarande jobbade tyckte jag (nästan) alltid att det var roligt att gå till jobbet samt även roligt att åka hem på kvällarna. Man ska ju helst trivas på båda ställen - om det ska mentalt fungera alltså.
Suveränt fin bild på din skola. Har du blivit med drönare?
Så ni är två elevassistenter i klassen. Hur många elever delar ni på?

http://kraka.moah.se sa...

Ja, imorgon när det redan fredag. Till glädje för många och tvärt om för mig som jobbar lördag och söndag. Men det går ju det också förstås.

Guldkryckan sa...

Ta hand om dig Kraka.