lördag 14 september 2024

Lördagen igång igen.

Tidig återuppståndelse denna Lördag, gårdagen avslutades ju som den skulle, i stillhet och ro.
Följer min planering från veckan inför denna helg: "ATT INTE GÖRA NÅGONTING ALLS", en helt klart underskattad syssla i vårt samhälle idag.

Rekreation, visst behöver vi det emellanåt, helst med jämna mellanrum så man håller sig flytande med näsan över vattenytan.
Har ju "gått in i väggen" en gång, vill inte göra om den resan, så roligt var det ju inte.
Vad är prioritet nr 1?
 Det är ju en själv, fick lära mig det den hårda vägen.

Anlänt i brevlådan, nu är det verkligen helg. 

Men liiite har jag dock att göra, ska gå bort till ett av våra utlämningsställen och hämta min nya handkontroll jag beställt till mitt Playstation, sen får vi se om jag orkar gå till jobbet på måndag, har inte spelat på ett halvår ju, stackars mig. ;)

Ha en fin fortsatt helg alla.

10 kommentarer:

Ingrid sa...

Hoppas att du inte tar ut dig totalt i helgen!
Ha det så trevligt med din nya handkontroll och Saltön.
/Ingrid

LillaSyster sa...

Du komma ha träningsvärk efter allt spelande=) Ha en skön och avslappnande helg!

Äventyret framtiden sa...

Så bra att du tar tag i sysslan att göra så lite som möjligt. Det i sig är en stor konst. Lycka till med övningen och med dagen! Allt gott!

ibod11 - Ingrid sa...

Har man gått in i väggen en gång så måste man alltid vara lite vaksam på sig själv och symptom som kan dyka upp. Bra att du tar hand om dig och gör ingenting i helgen. Men lite gör du i alla fall för även tittande på serier och spelande på playstation är ju aktiviteter, men som förmodligen ger dig bra återhämtning :D

BP sa...

Inte visste jag att du har gått in i väggen. Det var nytt för mig. Och självklart vill du inte uppleva det igen. Känner fler som har denna erfarenhet och jag är glad att jag sluppit under mitt yrkesliv.
Och du har såååå rätt att "inte göra någonting alls" är en dygd som fler borde behärska. Som jag skrivit förut - du kommer älska att bli pensionär. Tänk dig att inte göra någonting alls och få betalt för det. Kan knappast bli bättre, eller hur;-)

Znogge sa...

Jag har haft flera kollegor som gått in i väggen och alla var rörande eniga om att där ville de inte hamna igen. Det gäller att unna sig att inte göra någonting och verkligen vara ledig.
Önskar en sen god kväll!

Susjos sa...

Låter som du har en skön helg! Fortsätt så!

marianne sa...

Det går nog inte att bli helt frisk efter utmattningen, det behövs inte mycket innan symtomen dyker upp igen, så att klara av att göra ingenting är viktigt.
Njut av din PlayStation och Saltön nu och kom igen med nya krafter på måndag!

Hannas krypin sa...

Skönt med en helg då du tänkte göra ingenting. Håller med om att vi människor unnar oss det för lite.

Anna i Portugal sa...

Hoppas du fick en fortsatt skön helg och att du tog hand om dig själv på bästa sätt, för det har du helt rätt i att prioritera.