onsdag 19 januari 2011

And on the 8th day God created rock and roll.

Och fom åttonde dagen krävs även intyg vid sjukdom.Nämnda intyg införskaffat och medicin likaså....!

Ovan bild får representera det som strömmar ut ur mina högtalare i detta nu.Dio va änna som en gud för mig, min första platta någonsin som införskaffades till den blivande enorma samlingen av hårdrocksplattor var Black sabbath med Live evil där jag för andra gången i mitt liv bekantade mig med sångaren Dio.Hade ju nåt gammalt kassettband med rainbow men inte fattat riktigt ännu då vad det handlade om.

Men där fann jag helt plötsligt vad hårdrock handlade om, band som Judas priest, iron Maiden, Kiss, Ac/Dc, Motörhead....ja, listan kan göras lång.På den vägen är det än idag och kommer så förbli tills den dag jag lägger näsan i vädret för gott.

Musiken räddade mitt liv säger många, ja, kanske det är så...för hur mycket skit man än går igenom i ett liv så finns alltid musiken där som en räddande ängel, den förändras inte utan som en ryggrad håller den oss uppe i ur och skur.Länge leve Hårdrocken.........Hail and Kill ;)

R.I.P Mr Dio...!

4 kommentarer:

Per-Anders sa...

Jag säger bara en sak: Led Zeppelin!

Sillen sa...

Finns inget mer att säga, bara håller med..

Kram Sillen

Nina Lindh sa...

Länge leve musiken!

Mia sa...

Krya på dig!