onsdag 20 juli 2011

Vid frontlinjen hos Försäkringskassan..!

Jodå...fick alla mina papper ordnade i måndags...på skälvande ben begav jag mig så iväg till FK......tog en nummerlapp trots att jag var ensam besökare förutom ytterligare en som redan satt hos en handläggare...den andra handläggaren tryckte fram mitt nr och väl framme hos damen med kropps-språket "sumobrottare" insåg jag genast efter ett "hej" att det nog skulle finnas en "skåp" nånstans i lokalen som jag snart skulle bli varse var det skulle stå ;)

Jo, de måste väl ha sina "krigsveteraner" framme vid frontlinjen mellan oss vanliga dödliga och dem inom den statliga myndigheten.
Funderar ibland på om de inte filmar såna möten för att ha nåt att skratta åt på den årliga kräftskivan???
Men...mötet avlöpte väl...fick lämnat in mina papper och fick de uppmuntrande orden kastade över mig "jaja..får väl se om det fungerar denna gången då" (Med barskt tonfall).
Tackade ödmjukast och förbannade mig själv för att jag inte åkt till Jerusalem och inköpt helig olja från deras olivlundar att smörja hennes fötter med.

Har de inga charmkurser på FK?
Jo...fast den kunskapen får de nog inte använda sig av vid frontlinjen...där är det nog "No Remorse" som gäller...! ;)

Men nu är det tre dagars semester som gäller......ha de gött alla :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gissar att de också har det tufft. Jag har en massa gamla kollegor som jobbar på FK. Tvungna att följa ett regelverk som de personligen tycker är helt knas i system som inte är uppdaterade efter regelverket. Jobbade jag där skulle jag också ha svårt att orka vara charmig.

Guldkryckan sa...

Du har så rätt så...kan inte vara nån fröjd att jobba där :(

Sillen sa...

Hahaha ja det finns ju några människor som inte är lämpade för sina arbetsuppgifter, å troligen lider dom själva med. Men stampar av tiden för att sedan kunna få gå i pension.

Njut av dina dagar, å ha det bäst du med Micke.

Lennart sa...

En gång var var jag till Skatteverket med två kuvert från jobbet. Det stod namn på kuverteren till vilka de skulle, receptionsten sa; De här personerna är på kurs, vad ska jag göra med detta? Kanske lägga de i postfacken? sa jag suckande och gick. De kanske behövs både charmkurser och jobbkurser?

Cina via Gizmo sa...

Är glad att slippa kontakt med försäkringskassan nu. Dom kan ta knäcken även på den starkaste.
Ha en fin helg nu och NJUT av ledigheten.