söndag 16 oktober 2011

Black Sabbath



Här har vi andra plattan jag köpte med Sabbath, hade tidigare köpt Live Evil där Dio stod för sången, men här var det ju Ozzy...dessutom enligt min mening en Ozzy i högform...!
Köpte den i Nordstan minns jag i en butik nära utgången som vetter mot centralen.

Sen dess har det ju blivit en del med det bandet...ja jäddrar...de var ju med och startade det hela en gång i tiden.
En del plattor har ju varit lite si och så...men så är det väl för alla band med så många år på den beryktade nacken.

Det var ju en helt annan grej förr..man köpte sina plattor på vinyl och LYSSNADE på hela plattan...det var ju inte så att man bodde i en skivhandel direkt...så när man väl släpat sig dit och köpt nåt så snurrade den på skivtallriken tills man kunde alla texterna utantill.
Det var tider det. :)

Tekniken har gått framåt..på gott och ont....!

De börjar bli gamla nu Sabbath...medlemmarna har kommit och gått...Dio är död...fan...inte utan att man börjar känna sig gammal själv.

R.I.P Dio..!

3 kommentarer:

Per-Anders sa...

Jag köpte en dubbel-LP med Black Sabbath för typ 30 år sedan. Det var ett samlingsalbum det deras hits so far. De gjorde en del grymma låtar på den tiden: Paranoid, Iron man m fl. Efter det tycker jag inte gruppen utvecklats så mycket. Idag verkar Ozzy mest känd som korkskalle i sin såpaserie på TV. Tragiskt. Mina hårdrockfavoriter idag är AC/DC och Audioslave samt de gamla godingarna Led Zeppelin.

Guldkryckan sa...

per-anders: Utvecklats har de ju gjort...men det har ju & andra sidan hela branschen gjort..men som förr blir det nog aldrig igen.

Anonym sa...

En sak som jag gillar, som i och för sig kan bero på min ålder är att det känns lättare att få vara allätare idag. Man måste inte hålla sig till vissa genrer utan kan få gilla det man gillar.