söndag 25 mars 2012

På kurs...!

Som fullvärdig medlem i den anrika organisationen Hyresgästföreningen så har man ju då och då möjlighet att åka iväg och äta god mat, umgås lite, vidga sina vyer...med en kurs ibland.
Just gårdagen gick åt till en sådan kurs..på Novotel här i Göteborg.

Andra gången jag är på kurs där...fint ställe beläget alldeles vid kajkanten mot Göta Älv strax intill Älvsborgsbron och sjömagasinet.

NOVOTEL`S HEMSIDA.

Kände mig som en gödd gris när jag klev på vagnen in till stan efteråt med frugan...föråt mig naturligtvis på lunchen...rapade biff alá lindström så folk baxnade i vagnhelvetet...åtminstone kändes det så.

Så nu är man nybildad..eller om det var utbildad? Känner en valk vid trakten mellan magen och höften...nybildad...utan byggnadslov...bäst att ringa Martin Timell...känns som ett fuskbygge ;)

På återseende.

6 kommentarer:

Carola sa...

Hehe, sådant där har jag också varit på några gånger... Just på Novotel var det hur god mat som helst minns jag! Ett annat ställe vi var på, i Slottsskogen, hade betydligt sämre mat. Visst, den gick att äta men så mycket mer var det inte. Men för sjutton, man kan gå de där kurserna för att få testa maten på olika ställen, det är ju gratis! :-D

Guldkryckan sa...

Carola: Så sant så sant...har ju varit på Lökeberg med samma förening några ggr...Mat.mat.mat...och mat igen.
Smaskens :) (Och gratis) haha

BP sa...

Kan inte låta bli att skratta jag heller!!!
Att rapa Biff à la Lindtröm måste ha luktat kapris i hela spårvagnen. Åt andra sidan så gillar jag kapris;-)

PS. Mutluncher - som vi kallar dessa tillställningar - är bäst: fritt käk, förhoppningsvis hyfsat sällskap och en öl/vinare till;-) DS

Guldkryckan sa...

BP: "Mutlunch" skulle jag kunna tänka mig varje dag ;)

Anonym sa...

För mig har det blivit himla klent med kurser och konferenser nu ett par år. Förr var det mer ofta man for på gödkur.

Guldkryckan sa...

Frun..: Gödkurs....ja...bra beskrivning faktiskt :)