tisdag 5 juni 2012

Se där ja...!

Två studiebesök avklarade på samma dag...Fryshuset och ett gymnasium i stan.

Fryshuset där....jösses vilka engagerade människor som tycks arbeta där...kan ju inte så mycket om dem, har mest känt till att de har/har haft en hög skinnskallar hos sig i STHLM...ja...det säger väl mer om mig än om Fryshuset, men hur som helst...de har många järn i den beryktade elden.

BRA!!!!


Gymnasiet då?
Jo...intressant...!

Men nu är det snart Nationaldag...det betyder ledig dag...för er som inte vet...de flesta är lediga då...förutom en hel hög yrkesgrupper som arbetar även då...undrar hur många som arbetar trots nationaldagsfirande?
När jag tänker efter så...ja fan...jag vet inte...men en annan har det bra och kan ligga på soffan iallafall.

Man får väl vara tacksam för att en del faktiskt jobbar...annars hade det blivit katastrof......jag har det alldeles för bra egentligen....! haha








Ha en fin nationaldag.


9 kommentarer:

Gubben sa...

He en skön nationaldag och se till att inte få ont i armen när du viftar med flaggan!

Guldkryckan sa...

Gubben: Jag lovar :)

Stattinskan sa...

Jag är typ "jätteledig" ... ja, om man bortser från ett 25-årsfirande :-)

Stattinskan sa...

Jag är typ "jätteledig" ... ja, om man bortser från ett 25-årsfirande :-)

Guldkryckan sa...

Stattinskan: Jätteledig é grejen det ;)

Anonym sa...

Jag hängde lite lakan ute jag. Det får bli mitt flaggviftande.

BP sa...

Det där med Fryshuset lär vi nollåttor nog äta upp ett bra tag framöver.
Det var förvånansvärt många som jobbade idag faktiskt, speciellt alla byggarbetare på de stora byggen. Å inte att förglömma all butikspersonal.
Själv var jag lika ledig som du... känns tryggt.

PS. Har dock inte viftat med flaggan. Tror firandet av Nationaldagen är större på landsbygden faktiskt. Det är ju ingen "naturlig" nationaldag vi har fått i stället för annandag pingst;-) DS

Lennart sa...

Jag firade inte. Jag var in till jobbet en kort sväng och när jag åkte hemåt såg jag en massa firare i Slottsskogen. Kanske jag skulle ha hämtat min tyska och EU-flaggan och gått dit? Det var en hel del folk på jobbet också såg jag.

Guldkryckan sa...

BP och Lennart:

Blev inget firande här heller, ett lååångt besök på soffan, lite fika och ännu längre besök på soffan..de va smaskens det.