torsdag 12 juli 2012

Det var tider det...!

En del av er har väl hört talas om rockbandet Wasp...ni vet de som slog igenom på 80 talet med buller och bång till Sievert Öholms fasa ;)

En del av er har väl till och med lyssnat på dem, en del av er kanske till och med gillar dem.

Själv älskar jag detta band sen dag "ett" när jag såg denna grej där Sivert ondgjorde sig över bandet:




Men wasp och alla andra hårdrocksband på den tiden tackar för reklamen...lönade sig ekonomiskt för dessa band..och för oss tonåringar som gjorde uppror mot vuxenvärlden..som så många andra generationer gjort innan oss..precis som det ska vara.



Jo..det är jag nu ;)

Semestern fortgår ju enligt plan...eller...ja...egentligen inte om jag ska vara ärlig..blir ju att ställa upp lite när föreningen får uppdrag.
Igår fick jag och en annan hoppa in och vara typ "lektant" för ungarna i området...eller "jourhavande vuxna" som det väl egentligen var då de som skulle sommarjobba inte var myndiga.

Va fan...JAG? VUXEN???
Vilken förolämpning ;)

9 kommentarer:

Carola sa...

We Are Satans People! Hahahaha!

Tack för tumhållning, känns som det behövs... är så nervös så jag bara vill lägga mig ned och grina eller något... men det går ju inte, barnen är hemma och maken jobbar...

Hoppas det var kul att vara lektant, hahahaha!

Guldkryckan sa...

Carola: :)

Carola sa...

Haha, själv skulle jag helt klart avstå kaffet, jag har aldrig blitt så vuxen att jag lärt mig gilla det... håller mig till min älskade Trocadero istället!
En kall öl låter gott, akta bara så inte småpacket ser dig, då blir det dig de skyller på när de går ut och skjuter folk och så, "den hemske snubben lockade oss att dricka bärs, därför gör vi såhär" hahahaah!

Mmm, om du skulle råka springa på någon som fixar bloggdesign så får du gärna berätta om stackars mig som behöver en ny design... till bra pris... :-)

Carola sa...

Jag är ju från Norrland ursprungligen så jag är uppvuxen med Trocadero... såååå gott!!!

Mmm, men jag pallar ändå inte sitta och pilla med designen själv, jag kan det inte och har inte riktigt tid eller lust att lära mig det heller i nuläget...

Anonym sa...

Ja, tänk allt farligt och hemskt. I tjänsten läste jag Livets Ords Magazinet en gång där de ondgjorde sig över satanismen i hårdrocksvärlden. Close Up Magazine var extra hemskt. Det förstod man ju om man gjorde en förkortning av tidningens namn ...

Guldkryckan sa...

Frunat..: Ja jösses...mycket ska man höra innan öronen offras till djävulen ;)

BP sa...

Hahaha! Jag tror att det är en praktikplats för att få dig i rätt stämning inför det nya jobbet;-)

Dina musikaliska "övningar" hoppar jag över, då jag står som ett levande frågetecken;-)

Guldkryckan sa...

BP: :)

Snejky sa...

Har inte lyssnat så mycket till denna grupp, men känner väl till den...Ja, det ska ju alltid tyckas & hållas på...Jag blir bara så trött..

Bra där, du gör en go insats, grabben...
Ha en härlig helg & krama varandra....