fredag 13 juli 2012

U-137

Nåt annat mindre lyckat från 80-talet var väl den ryska u-båten, u-137, som parkerade på en grynna mitt i svenskt skyddsområde en mörk natt.
Ja jösses vilket liv det blev.

Så här i efterhand har det ju kommit fram att ryska ubåtar tilläts operera i svenska vatten på den tiden...fast det var inte många som hade kunskap om detta, några höga militärer, några inom svensk riksdag och svensk säkerhetstjänst...ni vet de där som styr sverige med järnhand medan alla andra tror att vi bor i en demokrati.

Fast detta kommer de aldrig att erkänna :(

Hur som helst, det blev ett satans liv, till råga på eländet påstod man att de hade kärnvapen ombord vilket upprörde hela svenska folket så till den milda grad att vi till slut lät dem lämna våra vatten efter att vi dragit loss dem.


Den verkliga orsaken till att vi lät dem segla iväg var ju för att vi hade ett samarbete.
Det sista ryssen i U-137 sa innan radiokontakten bröts var:Do svidania = typ "På återseende".

Jo..jag tackar jag ;)



Jag gillar konspirationsteorier..ikläder mig min foliehatt och lägger mig på soffan...ha de gött.

10 kommentarer:

Peranders sa...

Till saken hör att den svenska militären även(?) samarbetade med den amerikanska militären som tilläts åka omkring med undervattensfarkost i Stockholms skärgård (Hårsfjärden 1982).

Carola sa...

Ja, demokrati har vi ju inte fullt ut i det här landet, det är bara vad folk tror.

Förresten, nu har ju blogg.se börjat med att man kan svara direkt under andras kommentarer så jag har svarat en del av dina där, så du vet... jag struntar inte i dig. :-)

Guldkryckan sa...

Per Anders: Korrekt...sverige samarbetade med båda sidor där..är väl det som är betydelsen av att vara ett sk neutralt land :(

Carola: Jag vet..haha...de borde ha en sån funktion här med..hade varit bra :)

BP sa...

Gud var det så länge sedan!!! Det var alltså då det gamla hederliga kalla kriget fortfarande pågick. Med riktiga spioner alltså;-)
Lite av den spänningen à la John le Carré saknar man nästan tycker jag;-)

PS. Blogspot har samma svarsfunktion som blogg.se i den nya versionen. Men den funkar bara med Google Chrome.
Personligen använder jag mig nästan aldrig av funktionen och tittar sällan tillbaka in på andras inlägg heller. Det är liksom en tidsfråga. Jag har faktiskt ett socialt liv också, även om man inte kan tro det;-) DS.

annika sa...

Oj, var det inte typ "igår"?!
Jodu, det är kul att vara lite konspirationsteoretiker! Fantasin känner liksom inga gränser!

Anonym sa...

En rejäl foliehatt både värmer och klär.

Guldkryckan sa...

Bp: My name is bond...micke bond..haha

Annika: Stämmer det :)

Frun...: Och så kan man använda den som grill ;)

Cina sa...

Så du har en liten nostalgitripp i från 80-talet under demestern?Mycke känner man igen.

Mia sa...

Mmmmm, konspirationer kan man liksom frossa i! Och tänk vilka fantasier man kan få! =))))

Guldkryckan sa...

Cina: Jo..brukar ramla tillbaka dit med jämna mellanrum.

Mia: O ja...