måndag 16 juli 2012

Jodå...!

Den där Torsten alltså....en fantastisk skådespelare, en fantastisk musiker...jo...han är banne mig bra på allt den mannen.

Men hans intagande av div substanser gör ju att hela hans väsen förändrats till nåt han ibland inte kan kontrolera.

Har ju träffat på många utslagna människor genom både yrke och eget levnadssätt en gång i tiden...hela han är ju som dem i sitt sätt att vara på många sätt.
Sök hjälp kompis...du é trots allt bäst, det bästa som hänt svensk musikindustri på många år.





Inleder härmed tredje semesterveckan i förhoppning om att solguden blidkats av min dans baklänges runt runt hela huset jag bor i mumlande som ett mantra:Jag vill ha sol nu kompis ;)

Jag gnäller ju inte om vädret jag inte, men LITE sol kan vi väl få iallafall...bara LIIIITE...snälla.

Nåja, det får ju bli som det blir....två veckor kvar nu på ledigheten...Guldkryckan slänger sig härmed på soffan och lyssnar på denna talbok för tredje gången.

Ha de fint.

7 kommentarer:

livet sa...

jag känner med dig, jag vill också ha sol och värme
få bort blekheten på benen

hoppas du ändå får en fortsatt bra semester

Guldkryckan sa...

Livet: Tack....öppnar kylskåpet och solar mig i skenet från lampan där ibland...ljusterapi i kombination med mat är grejen :)

BP sa...

Ja din kompis är ju bara en bland många "kändisar" som faller djupt ner i träsket. Personligen har jag väldigt svårt för att förstå det...
Ja som är nog något jag efterlyst sedan i början på maj. Idag var det iofs soligt i 08, men det blåste isvindar. Ja soltimmarna kan vi nog räkna på två händer den här sommaren.
Nu jobbar jag hela sommaren, så... men inte ens under helgerna har det ju varit fint.

Mia sa...

Jamen nu är ju solen här!!!! Drar ner persiennerna för att undvika att det blir för varmt inne ;-))
Ha det gött nu och njut av boken!

Guldkryckan sa...

BP: Jo..solen gör ju som den behagar...!

Mia: Njuter här..bra författare det där :)

Lennart sa...

Det kanske är dags att dansa lite soldans. Jag misstänker att det är någon elaking någonstans som har dansat regndans alldeles för mycket. Därav denna väldigt fuktiga sommar.

Guldkryckan sa...

Lennart: Tror jag också...!