torsdag 10 januari 2013

Torsdag...ja...va sjuttan...alla rubriker är bra utom de dåliga ;)

Om jag skulle begått nån kriminell handling av det grövre slaget, typ gått mot rött ljus eller smitit från kontrollanterna på spårvagnen...så hade man fom igår i media kunnat kalla mig:44-åringen;)

Jo..har således firat ytterligare en födelsedag här i jordelivet.
Livet är väl uppdelat i 4 faser för mig: 22-44-66 +ev bonus...det är något magiskt över de där siffrorna för mig.

Som 22-åring hade jag ännu ej inlett min pakt med djävulen..vid 44 har jag sen länge brutit den pakten och vid 66 hoppas jag på att jag ännu lever

Egentligen är 22 år ingenting..men ändå så mycket att vad som helst kan hända.
Men jag är en glad 44-åring..jag har allt jag behöver egentligen..förutom mycket pengar förstås, därav allt mitt tjat om Lotto här..jag har tak över huvudet, mat för dagen, en fru som jag älskar och som älskar mig, jag kan köpa några flaskor whiskey ibland och njuta av den på ett bra sätt...ja fan..jag har det helt enkelt jävligt bra.

Men visst gnäller jag ibland, precis som alla andra antar jag, men jag brukar släppa det ganska snabbt, att gå omkring och "jobba sig" på saker och ting är inte bra för hälsan, så jag undviker sådant som kan trigga igång en nedåtgående spiral, när jag nån gång inte kan undvika en sådan händelse så kikar jag ner i det där hålet där spiralen börjar sin nedfärd, ruskar på huvudet och håller mig fast i räcket, dit ner är inte bra att gå.

Jag lever för idag, inte för en ev pension i framtiden, det är idag som gäller och inget annat.

Ha så fint därute i stugorna.






11 kommentarer:

Bibsan sa...

Helt rätt Lulle. Det är idag vi lever, här och nu. I morgon vet vi inget om och igår är historien vi eventuellt kan lära oss något av.
Jag lever också med den devisen efter olyckan som förändrade mit liv radikalt. Hoppas jag orkar skriva om det nån gång. Är ju fortfarande lite av ett trauma trots att det är 14 år sedan om jag med trauma tänker på att jag retar mig på som jag inte klarar idag. Men jag är en envis norrbottning och här ska inget ta slut..... Jag kämnpar på dag för dag och det SKA gå!!!
Pengar är bara döda ting som man i och för sig kan få det rätt bekvämt med, slippa en del små extra hjärnarbete. Det som är viktigt är din relation med din fru som du lever med!!!
Klart man hoppas på en liten (läs stor) vinst nån gån från något oväntat håll men utan den dör jag inte.
Tack för din fina kommentar inne hos mig pch håller tummarna för vinsten som skulle kunna bli en bonus till ditt redan fina liv <3

attis sa...

Helt rätt säger jag oxå. Lev i dag brukar jag säga. Jag var oxå nöjd med min gamla knapptelefon. Den gick sönder och skulle bli dyrt att laga. Nu sitter jag här med en här tingesten och döttrarna skrattar. Men fy på dem. Jag ska allt visa dem hihihi. Ha det gott. Kramelikram

BP sa...

Jamen - stort GRATTIS i efterskott Micke!
Men du glömde ju 88 - alltså jag menar 44 kan du ju fortfarande "dubblera". 88 kan du nå - kanske. Det blir betydligt värre när du fyller 50 - det finns liksom inte så många hundraåringar - förutom i Japan, men du är ju svensk;)
Carpe diem är det som gäller, helt klart!
Å du - gnäll du på bara då och då! Det hör till. Annars har ju livet ingen krydda. Det verkar din fru också ha förstått;-)

Anonym sa...

Grattis, det är bra o leva nu för man vet ju inte ....

Eva Trillian sa...

Stort GRATTIS i efterskott :)
Lite gnäll då o då ger oss nog bara perspektiv skulle jag tro. Men inte ska man fastna där! Det är livet alldeles för värdefullt för :)
Sv: Kul att få lite extra historia nära man besöker kyrkor. Det är fascinerande med alla dessa liv som skapat före oss.
God fortsättning på ditt 44e :)

Per-Anders sa...

Grattis! Hoppas du får fortsätta att vara nöjd med livet.

Snejky sa...

Härlig läsning som vanligt...Fnissar...
Men visst, ska man leva lite för dagen, man vet aldrig vad som väntar imorgon...
Det är en kosnt att vara glad & nöjd med det man har...Inte alla som är det, strävar alltid efter mera. Så stressigt..
Ha nu en toppen helg, Du & Lilla Frun..
Kramelikram

Nina Lindh sa...

Då får man gratulera så här i efterskott då... Grattis!

Guldkryckan sa...

Ni är bäst :)

Ha en trevlig och superb helg allihopa..!

Kram.

Lennart sa...

Jag brukar ibland tänka, 20 år kvar till pensionen hur ska jag stå ut så många år och kommer jag dit? Pappa hann ju aldrig komma dit, veckan innan han skulle bli 61 dog han plötsligt i mina armar. Men så tänker jag också, det är nu jag lever så det är ju nu jag ska göra allt. Och har jag levt i 45 år så ska jag nog klara 20 till. Jag har släktingar här i landet och i USA som är över 80. De är hur pigga som helst, kör bil, surfar på nätet och gör en massa annat skoj. Larry (nu 83) sa en gång, Jag kanske är gammal på utsidan men jag känner mig jäkligt ung inom mig!

Guldkryckan sa...

Lennart: Jo..man är inte äldre än man känner sig.