tisdag 30 juli 2013

Abonnenten kan inte nås för närvarande, var god försök senare.

MYCKET SENARE!!!!


Jo..något sådant där har folk fått i örat när de ringt de sista dagarna...trodde den var fullt påslagen..men tydligen har herr Guldkrycka råkat komma åt nån funktion som spärrar inkommande samtal..ja va sjuttan..man ringer ju knappt med en mobil idag..allt annat fungerade ju..FB och annat..så vem sjuttan tänker på att den aldrig ringer?
Men skönt var det...det ska erkännas...man kanske borde ha den funktionen igång lite oftare?
Fast..nä..då nojar man väl sig bara på vad man kan ha missat....fast...det kanske man kan vänja sig vid?


Nåja..Tisdag är det..tiden går..och här sitter man i bara kallingarna, utanför klipper nån stackars sate till sommarjobbare gräsmattan, ljudet från gräsklipparen blandas med andra ljud från våra polska Gästarbetare som fixar fasaden..jo..de håller på ännu.
Nyss knackade en av dem på och bad mig stänga fönstret..med teckenspråk då förstås..jag kan inte polska och han kan väl bara det..antar jag..förhoppningen är att de nu ska tvätta mitt fönster så jag slipper göra det närmsta året eller mer.


Eller också ska de bara göra nåt annat..vad vet jag..jag är inte hantverkare..två tummar mitt i handen här..men jag har alltid haft en önskan om att bli hantverkare..fast då måste man kunna spika i en spik eller två ibland..ja..det kan jag ju..men resten? Nja...får nog fortsätta göra det jag gör ett tag till..hantverk lämnar jag till polackerna..de är väl snart de enda som utför nämnda hantverk i detta land.

Gud välsigne globaliseringen ;)




9 kommentarer:

Christina sa...

En sån knapp skulle jag också vilja "råka" komma åt.Sitter också och lider med alla stackars sommarjobbare som knappt får någon semester alls för att kunna njuta av sommaren.Sista veckan här med,men jag måste erkänna att jag börjar bli lite rastlös nu.
Ha det bra!

BP sa...

Du och maken skulle kunna vara tvillingar - enäggstvillingar faktiskt. Han lyckas jämt med att trycka på fel knapp eller sätta sig på telefonen eller...
Nu har han ju fått ärva en "gammal" iPhone 3G, då går det inte så lätt längre att stänga av den. Men rör man på något sätt på knappen för ljudringning och vibration och stänger av den så... Ja du förstår.
Här arbetas det också för fullt med betongrenoveringar, dock inte vår som tur är. Mest polacker och de är jätteduktiga.
Konstigt att svenskarna inte gillar hantverk och anläggning längre. Jag menar en anläggningsarbetare tjänar 35 000 spänn...

Ninni sa...

Hoppsan som det kan bli =)

Klart du kan spika i en spik det är jag övertygad om!!

Ja det tar ca 12 timmar från dörr till dörr att ta sig till Umeå..lite fortare gick det dit för då var det ingen väntan i Sthl.

Ha en fin dag här regnar det liiite, kram

Anonym sa...

Ja inte lätt det där med tekniken :)

znogge sa...

Ganska befriande faktiskt men vem vet vad man missar... Nåja, är det tillräckligt viktigt får folk ha vett att höra av sig igen!

Ha en bra tisdagskväll!

Per-Anders sa...

Det är alldeles sant att tiden går. Snart är min semester över men jag är inte beredd att börja jobba igen. Vill vara ledig önnu mer...

Gubben sa...

Visst är det roligt med tekniken! Tur att vi har våra sommarjobbare, så landet fungerar då vi ligger i hängmattan.

Maya sa...

Praktisk knapp det där :P
I bland lägger jag min telefon i väskan så jag är oanträffbar lite :) skönt i mellanåt :)
Kram Maya

Mia sa...

Jag envisas med att ha en telefon som är en telefon. Jag har aldrig kopplat upp mig på Fb med den, trots att det går.

Min telefon är telefon fortfarande... ;-) Men jag funderar på att skaffa en iPhone och då vet i sjutton om jag avhåller mig från att vara uppkopplad! Det är ju det som är tanken... men hur är det att prata i telefon med den? Det hör man sällan någon kommentera om...