tisdag 10 september 2013

Sjuksängen.

Jodå..fick krypa ner i denna bädd i igår på morgonen där..hujeda mej vad jag hatar magsjuka...men sådant ska ju varje människa genomlida med jämna mellanrum..en EU-regel tror jag..eller nåt ;)
Inge kul..men vad ska man göra?


Nåja..huvudet är det inget fel på iallafall...satt och funderade på alla grejer inom sjukvården som ploppat upp de senaste åren..idag gör man en extra koll om man får mer än ett visst antal mediciner..sådant existerade inte förr..minns min gamla mor..en hel kasse med mediciner med jämna mellanrum..gamla mormor hade en och en halv kasse..jo..jag vet det då det ofta var jag som hämtade dessa kassar åt dem.

Underligt det där...den ena medicinen slog ut den andra och så fick man ytterligare en medicin för att motverka just den där utslagningen..minns ju den där kvinnan på tv som låg medvetslös i princip under lång tid..till sist slutade de medicinera för att invänta slutet..då vaknade människan till och kom tillbaka till livet igen.
Underligt är det.


Men nu ska jag krya på mig tänkte jag..fast av erfarenhet vet jag att det nog får ta den tid det tar..tur man kan ligga i sjuksängen och skriva.


Ha så fint alla där ute.






8 kommentarer:

znogge sa...

Usch och fy men krya på dig! Inte är det någon rolig åkomma...

BP sa...

Ja du ser - inget ont som inte har nå't gott med sig. I stället för ett helginlägg blev det ett tisdags dito.
Men magsjuka är då verkligt inte roligt, då tar jag heller en förkylning måste jag säga. Å mina kollegor har ni i tre veckor försökt att smitta mig, utan att lyckas;-)
Har ingen erfarenhet av medicinhämtning, tar nästan inget receptbelagt alls.

Nina Lindh sa...

Uscha med magsjuka. Det vill vi inte ha!

Krya på dig!

Micke sa...

Välkommen till klubben! :-/
Ja, mediciner är inte min favorit, försöker undvika dem så mycket som möjligt.
sv:
Ja, snart är vi på G igen! ...snart! :-)

Osloskånskan sa...

Men uärk vad jobbigt, god bedring!

Susanne sa...

Krya på dig.

Eva Trillian sa...

Nejmen - DET var ju inte med i planerna :/ Hoppas du kryat på dig ordentligt och stannar hemma MINST de föreskrivna 3 dagarna! ;)

aino sa...

ojoj, det är sååå trist att liga sjuk. men förhoppningsvis har du piggat till dig lite nu. annars är det fredag imorrn och då blir du nog bra. ha det gott. iaf.
aino