onsdag 29 januari 2014

Lite nytt då.

Jo, fick nog till sist, den nygamla datorn var segare än tuggummi, så, ja va sjuttan, det fick bli en ny "burk" helt enkelt.
Gillar ju att hålla på och "pula" med gamla datorer, men nu fick det vara nog, något välfungerande måste man ju ha, så vi köpte en ny här åt mig.
En befrielse helt klart, inga problem, inga sega datorer som spottar mig i ansiktet....änna gött.

Alla era bokmärken från er som besöker mig kommer att sparas, de flesta av er finns redan, men vem vet när nån gammal bekant tittar in? ;)

Jobbar ju som ni vet tidigare kvar på skolan jag togs in på höstterminen 2012 och på den vägen är det, känns ok igen, var lite upp o ner ett tag där, lite "ner" på vissa områden ännu men trots det acceptabelt, kort sagt, ja va fan..acceptabelt helt enkelt.
Pengarna kommer ju in och man har mat på bordet, helt ok.

Men nu får jag fortsätta få iordning på min nya "burk", en hel del som ska in innan jag är nöjd ;)



Bild från kneget jag bevistade en hel säsong, ett ställe för hemlösa på kvällarna förr i tiden, lagade mat, serverade mm...mycket givande...mycket lärorikt men tungt..o ja..tungt :(
Ett jävla liv att vara hemlös :(

Men nu..soffan..ha de bäst därute.

8 kommentarer:

Bibibi sa...

Tack bästaste Lulle....

Jo visst lessnar man till slut med allt pulande. Klart bättre med nytt när det gäller dator. Tekniken springer ju fram i 200....

Jag beundrar alla som bidrar med något gott till de hemlösa. De har det inte lätt!!!

Ha ett skönt soffhäng med bästa familjen <3

BP sa...

Grattis till nya burken! Glöm inte att döpa den till något vettig. De brukar hålla längre då har vi märkt;-)
Nej du, att vara hemlös är inte rolig . Ha en kompis som jobbar på Stadsmissionen och hon har berättat en del. Vilka öden det finns. Grymt! Då är du och jag nog riktigt bortskämda...

Eva Trillian sa...

Kul med ny, fungerande, "burk! Slit den nu, länge, med hälsan! :)
Sitter här med min kopp te framför min burk och har ett varmt hus omkring mig ... känner hur väldigt, väldigt, tacksam jag är över just det!

Lotta sa...

Jag har också köpt ny dator, tar lite tid i alla fall för mig att sätta mig in i de nya systemet. Men jag år sååååå nöjd. Kul med nya prylar. Var väldigt nöjd med min gamla men den började sjunga på sista versen.

Mycket man får uppleva då man jobbat med hemlösa. Man får sig en tankeställare på hur bra man har det.

Ha en fortsatt bra kväll i din soffa!

På årterseende :-)

znogge sa...

Jag tror att det är upp och ner på många jobb. Just nu känner jag mest ner tyvärr men det beror nog på en icke arbetsrelaterad sak.

Nej, hemlös skulle jag inte önska min värsta ovän att bli. Förstår att det var ett tungt jobb på många vis. Samtidigt ett så viktigt jobb.

Lycka till med nya datorn!

Mia sa...

Ja, det måste vara ett jävla liv att vara hemlös, och fler och fler verkar det bli.

Tur att du trivs på jobbet, för visst är det som du skriver, pengarna behövs! Då är det betydligt roligare att skaffa dem om man trivs på arbetsplatsen. Ha det gott!

Soffie sa...

Kul med en ny dator, å vilket bra jobb du gör med de hemlösa

Soffie sa...

Du gjorde på ditt gamla jobb ska det stå, vad gör du på skolan där du jobbar är du lärare?