torsdag 30 januari 2014

Snart Fredag igen.

Så sitter man här och huttrar, snön viner runt knuten, det fullkomligt vräker ner av den där vita varan från himmelen.
Vackert, mysigt, men ack så trist att gå ut i när man ska till kneget under morgondagen.
Har egentligen inget emot det heller, men skorna jag köpte har inte hållit vad handlaren utlovade, det behövdes inget medel till dem sade han för att hålla vätan borta, så klart han sa så, sulorna ramlade nästan av efter tre veckor innan snön hann komma varvid undertecknad fick köpa superlim för att få ihop eländet igen. :(

Nä..när det gäller skor får man vad man betalar för, som några av er upplyste mig om när jag köpte dem, vilket jag ju egentligen visste om men förträngt. (Snålheten som bedrar visheten ni vet)

Nu har jag ju ett par andra som jag inhandlat då, ett par ordentliga kängor, men de står hos en granne som jag besökte för nån vecka sedan för att fixa hans dator, glömde dem där. ja, jag vet, låter otroligt, men jag tar källarvägen över dit för det mesta för att slippa gå ut, nu står de där. Höjden av all jävlighet är att han är på canarieholmarna och kommer inte hem förrän nästa vecka. Jag blir så trött :(


Men nu är det snart Fredag igen, får bli en halvflaska whiskey i morgon känner jag, blir nog att ta med den över till en annan granne så vi kan sitta och ljuga några timmar, ska bli "nice" ;)



Kudden strax då, trött är man som det värsta ju, nog lika bra att stänga av "burken" och inta viloläge...på återseende.



10 kommentarer:

badtant.bloggo.nu sa...

Ta tofflorna på dig i morrn då du går till din andra granne så du inte blir av med ett par skor till. Ha nu en bra Fredag.
Hej svejs.

BP sa...

Hahahaha! Javisst - man får vad man betalar för, men det får man konstigt nog alltid lära sig den hårda vägen;-)
Vi har samma skitväder som ni. Å imorgon ska jag sätta på mig mina .. vad det nu heter, men GoreTex rules kan jag bara säga:-)

Lotta sa...

Ibland räcker det inte ens med att köpa kvallitet. Köpte ett par dyra vinterskor till mitt barnbarn för någon vecka sedan, de har redan gått sönder så då är det bara till att gå tillbaka till butiken för att få ett par andra i utbyte. Det kan du också göra :-)
Ha nu en underbar fredag och glöm inte dina skor då du går hem från din granne!

Ha det gott!

Camilla sa...

Köpa billigt-köpa dyrt säger Gubben. Men det är inte alltid det stämmer...
Visst blir det nåt glas i kväll :)
Skål för det! :)
Ha det bäst!

znogge sa...

Vilken dålig stil att resa bort ;-) Nåja, hoppas det blir en glad kväll hos din andra granne i stället!

Trevlig helg!

Soffie sa...

Tjo wiskey är bra mot allt så skål på dej och hoppas du känner dej varmare nu:)

Mia sa...

Skor är värt att lägga pengar på. Riktiga vinterkängor är det enda som kommer på mina fötter när de ska vandra utanför husknuten så här års!

Ha en riktigt skön kväll! Med eller utan alkoholhaltig förtäring... ;-)

Micke sa...

Oj då! Vilka bekymmer skor kan vara. Kanske bäst att ta källarvägen utan skor nästa gång. ;-)
sv:
Ja, det är många historier kring Motörhead och Lemmy och alla är intressanta.
Jag tror det är så att vi Motörhead-fans är mera fanatiska än vad andra bands fans är.
Fanatiska är vanligtvis ett negativt ord i min värld, men i det här fallet är det positivt.
Vi är nog inte lika många fans som många andra av storheterna inom Hårdrock-/Metalbanden har, men vi är sjukt mycket mera "inne" i vårt band.
Det är vad jag tror i alla fall. :-)

Ha en riktigt bra helg och Rock on!!! :-)

Susanne sa...

Du får stoppa fötterna i plastpåsar innan du stoppar ner fötterna i dina skodon, det gjorde en kompis till mig som hade skor som läckte ;)

Anonym sa...

kallt här med å fryser..

Ha en fin helg, å ta vara på dig å frugan gin.