fredag 2 maj 2014

Jodå.

Förutom att jag vaknade fem över sju i morse och bussen gick 7.25 varvid jag fick riva halva lägenheten på min färd mot ytterdörren, så blev dagen riktigt bra.
Grabben dök upp och det blev som jag hade hoppats, bra grabb det där ;)

Men nu är det helg och imorgon kommer frugan hem efter sin veckolånga frånvaro från sina hushålls-plikter.
Men, undertecknad inser att han minsann får städa lite innan hennes hemkomst, det är redan åtgärdat förresten ;)
Saknar min lilla hustru, faktiskt, känner mig "halv" utan henne, men säg inget till någon, min "image" kan ta skada ;)

Men nu får det bli ett glas vin eller två, hur många glas går det på en flaska egentligen?
Ja va sjutan, man kan ju hälla upp flera gånger förstås, det sliter ju på kroppen, men vad gör man?


Ha en skön inledning på helgen nu allihopa.

Skål.




6 kommentarer:

Mia sa...

Stackars dig som fick rusa upp så där tidigt idag... Men nu får du ha en riktigt go helg med sovmorgnar och lilla frugan hemma. Du saknar nog inget då? Lev väl och var rädd om dig!

annika sa...

Hihi, ser framför mig din raketfart i arla morgonkvisten! :)
Å så bra att ni fick en bra dag, grabben och du.
Hur många glas vin man får ut av en flaska beror på hur mycket glaset rymmer...
Ha en skön helg!

BP sa...

Bra att denna klämdag som inte blev en klämdag för dig slutade bra!

Å visst är det ensamt i lägenheten när den andra hälften inte är där. Det är ungefär samma sak som att komma hem till en mörk lägenhet under vintern.

Tror det går fyra glas på en flaska vin. Själv kör jag BIBar - å nu när jag tänker på det har jag inte den blekaste hur många glas det går på en box... å matte är ju inte min styrka direkt - ifall att jag skulle vilja räkna ut antalet glas;-)
Ha en fin helg nu!

christel sa...

Jag väljer att så gott som alltid jobba på klämdagar. Tyst och skönt, inte en jobbig lärare så långt ögat når ;)

znogge sa...

Men nu är det helg ja och ha en härlig lördag :-)

Snejky sa...

Helt enkelt underbart att ha någon att sakna.. Det vore hemskt om det vore tvärtom...
Ni e så goa..
Kramelikramen..