lördag 6 december 2014

Lördagsbestyr.

09:03 beslöt styrelsen här bestående av 5 fyrbenta individer att nu var det dags att väcka slusken som låg och trynade högt snarkande i en hög på soffan, jo, förstår dem, kattmatskålarna var ju halvtomma och dessutom var ena vattenskålen snustorr.
Som straff för detta kastade sig alla fem över mig och jag vaknande med ett tjut då de två minsta har klor som inte är det minsta trubbiga.
Jaja..jag får skylla mig själv, halvtomma matskålar är ju inte att leka med även om man kan tro det ibland då nån av dem ibland ligger upp och ner med knacks utspritt över hela köksgolvet :(
De har aldrig tänkt orden "Halvfull matskål"...närå...negativt ska det vara..."halvtom"....undrar om man kan dressera dem till positivitet istället?


Lördag är det..just rökt min första cigg för dagen och druckit två koppar kaffe.
Reflekterar lite över arbetsveckan som avslutades igår eftermiddag och finner att den var fullt acceptabel, inga slagsmål som jag behövde avvärja, hörde talas om ett par sådana gräl som urartat..men det jag inte har sett har ju inte hänt...det man inte vet om har man ju inte ont av ;)

Stava kan de inte heller...eller också har inte just detta ord nån plats i läroplanen för Engelska...får nog tipsa skolinspektionen om att det saknas nåt i nämnda läroplan:
Detta nedtecknat rakt utanför lärarrummet...ett rop på hjälp: "Vi kan inte stava...HJÄLP OSS"!!!!


Nåja..hur det än är med dessa stackars arma krakar som tvingas gå i en gratis skola där allt är gratis.....nu måste jag städa här....frugan kommer hem idag ;)

Ha de gött :)

8 kommentarer:

Steve sa...

Trevlig styrelse du har.
Jag undrar vem som satt upp postit-lappen på dörren.

BP sa...

1. Oooops - du somnade på soffan... Undrar vad det kan bero på!? Tror du hittade några tomma flaskor/burkar på bordet framför dig;-)

2. När du kommer att använda sovrummet för nattlig sömn nästa gång - stäng dörren!

3. Oooops med felstavningen. Men budskapet går ju fram - klart och tydligt. Suck! Har alltid sagt och kommer altlid säga det - att vara lärare eller dagispersonal är ett kall, inget annat. Undrar om det är just därför dessa yrkeskårer får så taskigt betalt. Detta gäller förresten sjuksköterskor också.

kalebass sa...

Inte dåligt att dom kan skriva alls... hur kommer det att se ut om några år till med pekplattorna?
Rättstavningsprogram finns ju också. Teckenspråk, åtbörder och grymtande..? Nä, det ordnar sig nog.

Eva Trillian sa...

Klart de inte kan stava;) Det är ju därför de går i skolan! ;)
En ledig dag kvar den här helgen! Ha en skön söndag!

Life of Johanna sa...

Hoppas du hann städa allt innan frugan kom hem!

Och trevligt uppvaknande du fick ;)

Ja, som gravid drömmer man ännu mer så det kan röra ihop både det ena och det andra.

Anonym sa...

ja det är nog så att de behöver hjälp både med det ena o det andra :
)

christel sa...

Ja du, inte lätt att stava.
Behöver lite mer fantasi också....häxa är ju lätt att skriva ;)

Veiken sa...

Du milde. 5 fyrbenta på en gång! Då vet jag vem som är i underläge hemma hos er!;)