söndag 15 februari 2015

Nej nej nej...

som Carolin af ugglas sjöng för några år sedan..."Snälla snälla Snälla" sjöng hon också en gång i tiden, ja, hon ville nog inte gå till jobbet hon heller efter en veckas ledighet...fast det så klart...hon har nog ett annat upplägg när det gäller jobb...bra artist det där.
Men jag får bita ihop och intala mig själv att jag längtar till jobbet...jovisst...visst gör jag det.

(Lutar mig åt sidan i soffan och spyr i papperskorgen)

Men va sjuttan...det är ju snart påsklov...tack för det du härliga religion...nu ska vi bara införa några andra religiösa högtider också sen är lyckan total:

Kristendom
Islam
Buddism
Rastafari
Asatron (Tor och gubbarna ni vet)
Katolicismen
Judendomen
Hinduism
Mormonism

Slå ihop alla de där så behöver vi bara arbeta 4 timmar i veckan...om man har tur ;)

Nä...det blir nog bra i morgon...en och annan unge saknar man ju förstås och jag hoppas de haft en lika bra ledighet som jag..det förtjänar de...tror jag ;)

Dags att fixa lite att äta...ha en fin Söndagskväll allihopa :)







14 kommentarer:

znogge sa...

Här börjar min lediga vecka så jag känner ingen söndagsångest denna gång :-)

Ha en bra start på veckan...

Eva Trillian sa...

*Pompomdans och hejarop* Go! Go! Go! Heja! Heja! Hej! Jobba, det är jättebra! Pengar får vi varje dag! Heja! Heja! Heja! *stort (men liiiite påklistrat) leende*

Nina Warglycke sa...

Just denna söndag känns inte som att jag ska dö och spy för att vara tvungen att ta mig till jobbet i morgon... börjar på ett nytt ställe och som det låtit så blir det alldeles utmärkt...

istället för Tröstlösa AB där jag varit i tre månader och höll på att deppa ihop totalt. Kränkningarna haglade som i ett apriloväder :(

Susanne sa...

Tycker det kunde vara ännu mer ledighet vår/sommar.

Cecilia RockBabe Kärvegård sa...

Jag gillar också Caroline för hon har så skön och avslappnad stil.

Jag önskar dig en god natts sömn och att du trots allt får uppleva lite glädje i morgon.

Njut den här kvällen!

You Rock!!!

Per-Anders sa...

Snälla Snälla är en av de bättra låtarna i Melodifestivalens historia, tycker jag.

BP sa...

Alltså - egentligen har vi ju alla dessa religioner samlade i Sverige. Å då kan man ju fråga sig varför vi inte firar alla deras högtidsdagar också. Vissa religioner måste ju nästan känna sig diskriminerade, eller hur!?;-)

Själv ska jag börja veckan med att jobba hemifrån, då bilen ska till bilprovningen mitt på dagen. Inte helt fel kan jag säga.

Men du - ungarna har nog säkert saknat dig:-)

Susjos sa...

Trodde först du menade melodifestivalens vinnare igår kväll? (säger en schlagerfreak som följer mello)
Jag säger istället ja ja ja, för nu har jag jobbat färdigt i helgen, och är ledig från jobbet nästan hela veckan,ska bara dit på torsdag!

Unknown sa...

här har de lov denna vecka men mina ungar är för stora nu för att jag ska ta ledigt :)

Veiken sa...

Hahaha! Jag köper det! Alla religioner slås ihop till en, så slipper folk bråka! :)

Herr Nilssons Fru sa...

Hummm...ja de kan ju vara en tanke :)
Hoppas nu de blev så mycket bättre att komma till jobbet igen. De har säkert saknat dig o tog väl hand om dig när du kom - sånna är väl ungar :)

Men vad mycket skit de hittar på i "jag är inge robot" nu ska man leta bilder oxå..humm
Kramiz o go fortsättning på veckan

Krönikören sa...

Trist att inte vilja åka till sitt jobb. Eller överdriver du lite, lite?

christel sa...

Röstar på dig!
Fixa nu fyratimmarsveckan ;)

Andra året i Hjo sa...

Gillar också Caroline af Ugglas. Inte slätstruken som många andra melloartister.
Tillbaka till gruvan bara. Lite söndagsångest får man ta. Fast inte jag som är panchis. Gött.