lördag 8 augusti 2015

Ja jösses...

första veckan efter semestern avklarad........det gick ju smärtfritt....man måste ordna det för sig...det har jag gjort ;)

Här sitter man och funderar på upplägget på bloggen...man skriver ju oftast om sin vardag....kanske borde skriva mer om omvärlden?
Vi provar:

Att åka med ett flygplan där kapten och hela besättningen är packade ...ja fan....omvärlden är fantastisk.


Idiot attackerar folk med Machete här i stan...vilken idiot. Omvärlden är fantastisk.


Ehhhh...omvärlden är fantastisk? Nä..tror jag håller mig till min trista vardag istället...omvärlden kan jag vara utan...tror jag :(

Tar och kikar på klassikern Badjävlar istället.
Har inte sett den på många år...Ernst Gunther i högform.
Rekommenderas av undertecknad.

Trevlig helg på er.





6 kommentarer:

Ama de casa sa...

Ja, man slutar aldrig att förvånas över omvärlden. Tur att man har sitt eget, pålitliga jag att vända sig till :-)

Semester & Mat sa...

Mycket roligare att läsa om folks vardag än om sådant man redan sett notis om på nyheterna, rätt rolig variation också med vardagsskrivande :)

Ha en fin kväll!

BP sa...

Måste säga att jag är väldigt impad över dig. Du håller dig verkligen àjour, betydligt mera än jag
Men du, det roliga - eller konstiga - är att jag håller mig också till min egen vardag. Den må vara tråkig, men den är åtminstone totalt befriad från våld och andra otroliga händelser som fulla piloter. Sådana dåliga skämt är ju faktiskt tragiska och helt vansinniga.

Åt andra sidan lär varken du eller jag någonsin göra första sidan i GP, Aftonbladet m m. Inget löp får vi heller. Å vet du vad - det känns helt ok:-)

Ha en fortsatt bra helg nu!

znogge sa...

Ja, vilka idioter det finns. Hur kan man bara tänka sig att flyga ett plan berusad.

Ha en bra söndag!

http://peranders.blogg.se sa...

Både omvärlden och vardagslivet kan vara intressant och tråkigt. Det gäller att hitta guldkornen både här och där.

Lotta sa...

Omvärlden! Den blir man lätt trött på. Brukade läsa aftonbladet på mobilen när jag vaknat på morgonen innan jag stig upp. Men de sista tiden så har det fått vara. Pallar inte alla mord, bränder, skjutningar och annat skit som händer. Ibland behöver man lite distans!

Ha det!