lördag 5 september 2015

Helgemålsbön?

Nästan iallafall...nya album från två av mina gamla husgudar:


Nytt album äntligen...på åttiotalet var min gamla mormor fundersam på albumet "Number of the beast" med detta band...vilddjurets märke...666....konstaterade iskallt att jag inte skulle komma till himmelen om jag lyssnade på sådan musik.
Gissa vem som hade numret "666" på sin jeansväst och upp & nedvända krucifix? ;)



Motorhead...cover med "Rolling stones"...jo...69 år är han nu...hälsan är inte så lysande...whiskeyn har han fått sluta med...diabetes och annat....går bra med Vodka tydligen...eller "Vödka" som bandets märke heter:

Många inställda spelningar sista tiden...en och annan spelning har bandet fått avsluta efter endast några låtar....lider med honom :(
Bandets långa turnéer genom åren är nog snart ett minne blott....vi får väl se....men 69 år gammal och ett "rock´n´roll liv" old school...ja...det sätter sina spår.

Men men...nu är det Lördag...tillönskar er en fin sådan....ha de bäst.

9 kommentarer:

badtant.bloggo.nu sa...

Vi hade tänkt boka biljetter både till Motorhead och Judas Priest då de kommer till Globen den 4 och 5 December. Men det blev endast till Judas Priest. Ser verkligen fram emot den helgen.
Ha nu en skön Lördags kväll.

badtant.bloggo.nu sa...

Vi hade tänkt boka biljetter både till Motorhead och Judas Priest då de kommer till Globen den 4 och 5 December. Men det blev endast till Judas Priest. Ser verkligen fram emot den helgen.
Ha nu en skön Lördags kväll.

BP sa...

Nja alltså - inte min musiksmak som du vet. Men jag tycker att det ändå är anmärkningsvärt att alla dessa gamla rockstars fortfarande lever över huvudtaget med tanke på vilket liv de levt.

Njut du bara och har en fortsatt fin helg!

Rantamor sa...

Inte riktigt min musik heller, men sonen älskar dessa.
Tar det lite lugnare med musiken och lyssnar numera mycket på Cornelius W. och Janis Joplin.
Ha nu en trevlig lördagkväll.

Tjingelingen från Rantamor.

Mia sa...

Hej!

Vilken jättesöt och läsvärd blogg du har Verkligen!

Kika gärna in på min blogg och lämna en kommentar eller två!

Vem vet min blogg kanske är något i din smak?
SE DEN GÄRNA!

Ha en bra dag!
Kram!

http://myckerensam.bloggplatsen.se/

znogge sa...

Artist- och turnélivet kostar nog på en hel del för många band. Men en del är still going strong och det imponerar!

Glad söndag!

Ejris sa...

lillebror kom hem med en Iron skiva runt 79-80....gillade det jag hörde fast de runt gjorde det inte*hahahah* gillar fortfarande hårdrock mycket trummor är det ajg fäster mig först vid lyssnande om en låt en bra eller inte*hahah är väl dövörat som har med det o göra kanske..... Gubbarna i de bästa banden är en bra bit över pensions åldern nu......visst fasiken det betyder ju att en annan är gammal med*vojvoj;)

kalebass sa...

Dom är sega dom gamla rävarna... turne´livet med allt vad det innebär,sätter naturligtvis sina spår, men sysslar man med sådant man gillar, och får respons för det så...

Kolonilotta sa...

Nja. Jag är inte heller speciellt förtjust i den musiken....Men vodka flaskan var ju himla snygg! :)