onsdag 7 oktober 2015

En onsdagskväll i Oktober 2015.

Jodå...tillfrisknandet framskrider i sakta mak...antibiotika blev ordinationen av farbror doktorn...lunginflammation. Tack för det :(

Men omvärlden bryr sig inte om att jag är ur funktion...den fortsätter som vanligt.
Flera människor har ringts upp av Nobelkommittén och fått veta att de fått ett pris....själv har jag haft telefonen avstängd på nätterna och förmiddagarna...de kunde väl för sjuttan ha ringt upp igen istället för att ta nummer två på listan för Nobelpris?
Pottsorkar :(

För visst förtjänar jag ett pris i Litteratur?
Har läst hela tre böcker hittills i år ju...det måste väl räknas? ;)

Skämt åsido....fantastiskt egentligen vad de hittar på..speciellt inom medicin....många människor som räddats till livet de sista 50 åren pga forskningen.
När jag var yngre brydde man sig ju inte om de där priserna...det var bara någonting som gick på tv en gång om året och kungen delade ut priser...men med åldern så kommer ju visheten och förmågan att se helheten någorlunda.
Han var nog inte så dum den där Alfred ändå som 1895 lämnade efter sig detta i sitt testamente.


Men nu ska det vilas här....ha de bäst därute i vårt avlånga land.


PS: Vill ni köpa en cool mössa? Gå in HÄR

Vi ses.

15 kommentarer:

Krönikören sa...

Aj då. Bäst att du sköter om dig. Och katten.

Tre böcker? I år? Hela? ;)

Nobelpriset är fantastiskt. Dessutom bra PR för Sverige. Jag önskar bara att pristagarna i litteratur skulle vara lite yngre...

BP sa...

Osis med lunginflammation! Krya på dig och låt frugan skämma bort dig lite;-)

Kattassan är en av dina bästa bilder förresten. Bra makro där:-)

Vad gäller Nobelpriserna så förstår jag för det mesta inte ens vad det är de får priset för. Neutriner t ex - låter som nektariner och jag förstår inte vad det är. Pristagaren som fick dela medicinpriset fick det för någon medicin mot malaria. Det förstår jag.

Du vet min IQ är inte så hög...

Rantamor sa...

Är det inte imorron litteraturpriset ska delas ut, jag måste se till att min ajfån är fulladdad !!!
Och stackars did som åkt på lunginflammatarmskvätt (sa jag när jag var liten och farmor fick det...)
Krya på dig nu...och kattrackarn som ramlade så illa hur går det me han ???
Trodde inte kattor kunde ramla å göra illa sig ens, dom ska ju landa mjukt på sina tassar ???

Tjingelingen från Rantamor.

Eva Trillian sa...

Lunginflammation? De var värst vad du tar i - det hade väl räckt med en rejäl förkylning för att få stanna hemma? ;)
Skämt åsido; hoppas du kryar på dig i rask takt!
Sv: Harry Potter :) Tänker mig att det får bli vinterns läsa-om-böcker! :)
Hoppas du gillar dem. Stephen Fry är skön att lyssna till! Verkar vara en skön snubbe rakt av, faktiskt!

Semester & Mat sa...

Krya på dig!

Nina Warglycke sa...

Först katten justerad... och nu du. Vad gör ni där nere i södra delen av landet. Här i norra fryser vi häcken av oss... en arbetskamrat talade just om snö. Att hen sett den första snöflingan. Tror hen ljuger. Det var en flaga från cigarretten. För hen röker.

Krya på er!

Veiken sa...

Krya på dig!
Jag är tacksam över att jag slipper forska och mycket glad att jag kan få ta del av det forskarna hittar i sitt anletes svett! :)

badtant.bloggo.nu sa...

Jäklar vad du är duktig....tre böcker är ju bra. Men det beror ju på hur tjocka de var eller om det var Alfons Åberg. Krya på dig nu och mössan var verkligen cool.
Tjenixen

badtant.bloggo.nu sa...

Jäklar vad du är duktig....tre böcker är ju bra. Men det beror ju på hur tjocka de var eller om det var Alfons Åberg. Krya på dig nu och mössan var verkligen cool.
Tjenixen

kalebass sa...

Den här gången handlade det om mera handgripliga saker, som medlet mot malarian ! Av kinesiskan med det härliga namnet, You you two...värt ett pris bara det... Ja, krya på dig, och ta det lugnt efteråt!

Gubben sa...

Nobelpriset är en mycket bra reklam för Sverige och tror årets litteraturpristagares bok verkar intressant. Sköt om dig och katten.

znogge sa...

Aj då, vilken otur! Nu får du krya på dig men vid det här laget är det säkert redan bättre :D

Lotta sa...

Det var väl inte så smart av dig att skaffa dig en lunginflammation så här på höstkanten. Misstänker att sparkar av dig om natten och springer runt i linne och shorts på dagarna. Hur som så är det grymt synd om dig!

Krya på dig!

:-)

Susanne sa...

De har nog bara missat dig, nästa är det din tur ;)

Unknown sa...

Aj då du får se till o krya på dig inget kul o ha det där.
Själv har jag börjat lite försiktigt igen med bloggen, kommer nog inte bli lika mycket som tidigare men lite då o då.