fredag 8 januari 2016

Dags för allvaret igen då.

Jo, på Måndag kör vi på igen....ska bli kul att träffa kollegorna och ungarna igen, men nej...jag är ingen hycklare....vill inte arbeta....men det är kul med människorna trots allt ;)

Vad ska man skylla på denna gång då?
Frånvaron från bloggen alltså......jo....det näst värsta efter Ullared...IKEA.
Vi (frugan) beslöt att eftersom vi ändå skulle byta ut soffan så var det lika bra att byta ut resten också.
Jo...på den vägen är det och så illa blir det ju inte....känns helt ok.
Vi (frugan) öppnar låda efter låda med trägrejer i, hon drar fram påsar med 22523 skruvar i vardera påse jublande av hänförelse.

Har en papperspåse att hyperventilera i jag minsann, det går åt en papperspåse för var hundrade skruv ungefär ;)


Men nu kommer helgen ska passa på att njuta av den......har väl 15617 skruvar kvar att "leka" med.


Ha de gott allihopa.




12 kommentarer:

BP sa...

Hahaha! IKEA är en giltig ursäkt för bloggskolk, helt klart! Så det är frugan som öppnar och drar fram påsarna med skruvar och det är du som monterar ihop möblarna.
Lika bra det! Minns att jag en gång skruvade ihop ett CD-ställ (tjejer kan, du vet). När det var klart sa maken bara: Å hur tror du att man ska stoppa i CD:n då??????

Han fick monterna ned stället och bygga upp det på nytt...

Eva Trillian sa...

De som säger att de inte skulle ändra sitt liv om de vann storkovan är helt galna - varför skulle man INTE sluta jobba? Någon annan stackare kan behöva jobbet ... och så kan man ju vara frivillig där man vill istället!
Bara 22523 skruvar? Er IKEA måste vara bättre än vår ;) :P
God fortsättning på året och bra start på nya terminen!

Ejris sa...

har hört att IKEA har extra hål i små påsar.....

tänkte beställa bokhylla därifrån ..vita billy med fönsterdörrar =)....men bävar lite inför skrivandet....o att garaget är fullt av omslagskartonger sen senaste köpet(bordet) men man får väl pressa.. kan gå få in lite till...har vart så tokiga tider föra att slänga allt...o halt...Vill ha vår...inge snö inga halt...tid...lugn o ro...

BP sa...

Svar: Hälsa frugan att jag är otroligt impad! Bra gjort där! Tjejer kan - ja, åtminstone vissa då;-)

Semester & Mat sa...

Hoppas det går bra med skruvandet, inte avundsjuk alls ;)

znogge sa...

Jag hade gärna varit lös och ledig men pengarna måste ju in...

Lycka till med monteringsarbetet :D

annika sa...

Ja visst är det konstigt - det där ungarna som äter upp en inifrån ibland - efter lite ledighet är det plötsligt kul att träffas igen!
Vad gäller IKEAgrejor så skruvade jag ihop mina Billyskåp för en massa år sedan och de står stadigt ännu! :) Men då gjorde jag ju ordentligt efter beskrivningen - inte så där "manligt": Strunta i beskrivningen och helt plötsligt stå där med nån skruv eller nåt fäste för lite/ för mycket...

Kolonilotta sa...

Min grej sedan några år tillbaks är att köpa andras grejer på blocket. Och det enbart för att slippa sitta med alla dessa hundratals skruvar.
Men jag drar naturligtvis gränsen vid soffor och annat som jag vill vara den första att använda! ;)
Ha det riktigt bra idag på jobbet.
Här är det samma. Första dagen!
Ha det gott och var beredd på trötta ungar! ;)

Unknown sa...

Ja men Ikea är väl roligt :) Saknas det inte någon skruv så är det snett o vint :)

Lennart sa...

Jag har gjort några besök på IKEA faktiskt men det är inget jag pratar högt om. Tycker inte om den butiken direkt. Så det där med att möblerna ska monteras, med just alla tusentals skruvar och pluggar som dräller. För ett antal år sen hjälpte jag mamma med att montera ihop två Billy-bokhyllor. Jag höll på i timmar, till slut var det mörkt ute och nästan natt och jag stod i bara kalsongerna och svetten rann i både pannan och på ryggen. Gick och la mig istället och fortsatte dagen efteråt. Då lyckades jag lite bättre faktiskt. Köpte någon möbel till ungarna på IKEA, minns inte vad. Men i alla fall så lyckades jag skruva ihop saken upp-och-ner på något sätt.

badtant.bloggo.nu sa...

Hoppas att det gick bra med skruvandet och att det inte blev några kvar. Men det finns så många som saknar skruvar så om det nu blev några över så skicka dem till.......
Äsch nu är det LillLördag och ha nu en skön kväll. Kramen

Tredje året i Hjo sa...

Hoppas skruvarna stämmer till antal! Det brukar de faktiskt göra nuförtiden. Men inte förr.