söndag 22 januari 2017

Jo men visst....

som min kusin i Norrland skulle uttryckt det.
Helgen på sluttampen här och sen är det tre veckor kvar till Sportlovet.....hade tänkt jobba då men...ja..ni känner ju mig vid detta laget...jag har naturligtvis tagit ledigt.
Insåg att jag hade sju veckors semester att ta ut i år så...ja...va sjuttan...why not?

Funderar på en dagstur till Danmark där...jag vet...simpelt....men ack så trevligt....frukostbuffe...lite promenad i Danmark och sen middag på hemvägen....simpelt men ack så avkopplande :)

En liten inköpsrunda får det väl bli också kan jag tänka mig, längesedan jag köpte nåt nytt nu...eller nytt o nytt...begagnat iallafall.
Har man tur hittar man nåt som inte står att finna i de ordinarie butikskedjorna eller på nätet.
Sen kan man ju alltid ta och äta lite gott när man nu ändå är ute på stan och ledig...ja...så får det bli.

Men nu får jag väl fokusera på den kommande veckan....med tanke på hur bra förra veckan var yrkesmässigt så går det nog åt helvete den kommande....skulle den också bli lika underbar som den förra...ja...då svimmar jag nog ;)

Tillönskar er en fin vecka...ha de bäst nu.

8 kommentarer:

Ejris sa...

åh låter ju jättemysigt att åka över en dagstur. hade vi inte haft hund skulle det vart en tanke...men hon gillar inte alla svårt o lämna bort för ett eller två dygn...så vi spar oss tills ho e borta..en så där 10 år till *hahahah
önsker er en skön resa

BP sa...

Bara tre veckor kvar till Sportlovet. Inte illa, det var ju precis jullov;-)
Helt rätt att ta ledigt. Du är ju elevassistent och inte städare har vi ju konstaterat. Å Danmark är inte alls helt fel - där ju ju vissa alkoholdrycker betydligt billigare än här hemma. Bara att passa på och bunkra:-)
Hoppas att nästa vecka blir mindre jävlig än den gångna. Men tänk att det efter nästa vecka bara är två veckor kvar till Sportlovet;-)
Ha det bra!

Eva Trillian sa...

Lycka till med nästa vecka! Det låter som om det behövs!
Håll näsan över vattenlinjen och simma mot sportlovet- Låter som om du har en bra plan!

Hemliga Helga sa...

Va trevligt det låter med Danmark :)
Hoppas din arbetsvecka som kommer blir bättre än den föregående. Låter inte som att du var helt nöjd med den...

Rantamor sa...

Lycka till med dina planer inför skol/sportlovet, det är du säkert väl förtjänt utav...
Håll ut...och kom ihåg det finns alltid personal som har det värre...
rektorn i Nordmaling t.e.x som började gå å prata med sitt ouppfällda paraply !!!

Tjingelingen från Rantamor.

Susanne sa...

En tripp till Danmark låter skoj.

Herr Nilssons Fru sa...

Små trippar hit o dit är ju stört skönt o kul. Danmark är ju härligt, Köpenhamn gillar jag bäst. Bor man i skogen som jag, så är de rätt kul att få lite pulserande storstadsliv ibland, sen är det extra skönt att komma hem.
Kramiz

znogge sa...

Ett besök i Danmark är aldrig simpelt utan bara mysigt och trevligt! Snart sportlov ja och det ser jag fram emot...

Ha det gott!