lördag 9 december 2017

12 dagar kvar..........

sen inleds julledigheten för undertecknad...efterlängtat som sjutton.

Kneget:
Turbulent minst sagt, neddragningar på gång, vi har för få elever numera och måste tråckla ihop kostymen lite för att det ska fungera ekonomiskt.
Mycket oro bland de som endast har "kontrakt" på sin anställning men även fastanställda kan flyttas på så oron är ganska utbredd även där.
Själv här då?
Säger som jag brukar säga, det blir som det blir......inte så mycket jag kan göra...det blir som det blir, som sagt.

Hemmafronten:
Har just avslutat "operation storstädning" enligt guldkryckianska mått, vilket innebär att det fortfarande finns lite kvar att städa, men man måste ju ha nåt att göra även imorgon, eller hur? ;)
Måste se till att ta mig ut till återvinningscentralen i området med alla kartonger också, i dessa tider av internethandel med hemleverans så blir det en del kartonger, en jävla massa kartonger, om jag ska skriva det på ren svenska....men...det tar vi imorgon, eller nåt ;)


Ja sjutton då, i övrigt är det helt ok här, funderar sen en tid på detta med "Me Too", visst förstod man och visste att sådant skett och sker, men så utbrett, i alla branscher som redovisats, jag blir faktiskt helt ställd, jag vet att samhället är lite halvruttet, men att det var ett förmultnat kadaver, det anade jag inte. Måste väl bli bättre nu då?


Stockholm 2016.


Ha det bäst.












6 kommentarer:

znogge sa...

Känns lite knepigt att så mycket kommer upp till ytan på en gång. Trodde inte att det var så illa men om så är fallet så hoppas jag att debatten får effekt!

Ha det gott!

BP sa...

Då har du nå't att se fram emot alltså - jag tänker på julledigheten alltså.
Att oroa sig för framtiden på en arbetsplats är korkad, då man inte kan påverka saken själv. Rätt inställning - det blir som det blir.
Storstädning - säg till när du är klar, då kan du fortsätta här. Städning är inte vår grej om man säger så, inte vår grej alls;-)
Vad gäller #meetoo så kan kampanjen liknas med en revolution. Läste igår att alla branscher på ett eller annat sätt har utsatts av olika övergrepp. Undantag: transportbranschen, vilket säger en hel del efter mottot "lite skit får man väl tåla när man ger sig in i en mansdominerad bransch". Oooooops!!! Undrar hur det går för män som ger sig in i kvinnodominerade branscher som sjuksköterskajobbet till exempel...
Tror att det blir bättre nu, det måste det bli. Men liiiiiite tycker jag att det har blivit en häxjakt också. Min kollegas son som är 21 år frågade henne vad han i framtiden vågade gör mot tjejer. Typ en klapp på axeln, en kram. Han undrae om det räckte för att bli anklagad för sexuell trakasseri...

Susjos sa...

Härligt för dej med lite jullov snart! Jag ser i alla fall fram emot denna vecka som kommer, då har jag fått semester, i jul måste jag jobba!
Trist med åtstramningar på jobbet, hoppas det löser sig!
Ha det!

Ejris sa...

duktigt o städa o röja =) tror jag väntar efter ju för egen del har nog med pyssel innan....

tråkigt med åtstramningar ..här drabbas sonen med LSS galet!

mörkrädd att metoo är så stort misstänkte ett mörker tal själv drabbad även om det är många år sen..innan man lärde sig svar på tal o bli snabb i käften ;)

Unknown sa...

Hej där hoppas allt är bra med er.

Ja halvruttet? skulle nog vilja säga helruttet....

Hoppas det inte drabbar er allt för hårt på jobbet, är det kommun? då brukar övertaliga ändå få nått att göra ....

Ha det gött

lotta sa...

Nu har du kommit ytterligare några dagar närmare din ledighet. Tur att du inte städade så väl så du har att göra även när du blir ledig :-)
Ja du Metoo, det var nog många som kände att det stramade till runt halsen. Ryser av tanken, kommer så väl ihåg när jag i min ungdoms gröna jobbade på hotell, en av de anställda hotade med att säga att jag stulit ur kassan om jag inte "ställde upp" när han tryckte upp mig i källaren då jag skulle hämta ren tvätt en sen kväll. Han hade inte mycket för de hoten, han slutade innan mig efter att chefen hade hittat hotellsprit i hans skåp. Kanske han även hade ett blått öga!! Så kan det gå......(jag hade nog tur)

Lycka till med sista jobbdagarna :-)