lördag 13 januari 2018

2018.

Ett gott nytt år då så här lite i efterhand tillönskas er alla.

Läkarna har intresserat sig lite för mig igen, i nuläget äter jag 9 olika tabletter, sammanlagt 18 tabletter om dagen, det ni...om forskarna skulle ta sig an mitt blod så tror jag faktiskt de skulle kunnat forska fram ett nytt vaccin som skyddar för alltifrån nageltrång till arbetslöshet ;)

Borde jag inte få ett nobelpris för den idén eller åtminstone ett Eu-bidrag?

Nytt år är det ju, nyårslöften?
Nä...vad ska det tjäna till?
Inte min grej, skulle förmodligen aldrig lyckas hålla det ändå ;)

Men vad ska man ta och göra detta året då?
En resa är i planeringsstadiet iallafall, förra årets resa "frös" ju inne pga hälsoskäl men i år får vi ta igen detta, ska fan ränna runt på dessa breddgrader 365 dagar om året...roligare kan man ha...och varmare ;)
Dessutom är det trevligt med lite kulinariska begivenheter i andra länder med jämna mellanrum.

Men än så länge är vi inne på vecka två detta relativt nya år...kallt är det och nu varnar de för massor av snö i veckan som följer...jo...men vi bor ju för fasen i norden...det är väl som det ska vara det kan jag ju tycka.


Hur mycket ska man ha med sig när man reser bort tex en vecka till varmare breddgrader?
Egentligen ska man väl bara ta med sig det mest nödvändiga, tvätta kan man ju göra på plats menar jag, dessutom är ju det mest viktigt att kunna ta med sig mera grejer hem, speciellt flaskor med suspekt, men gott, innehåll, för att inte tala om all tobak som man naturligtvis måste importera, och absolut mer än man får enligt svensk "pisslag" som jag aldrig kunnat respektera av ren snålhet ;)

Utsikt ska man väl ha på hotellet också, fanns absolut inget att klaga på 2016.
Ingen havsutsikt förstås...men vad gör man då hotellet inte ligger vid havet?
Finns nog en och annan dum turist som hade klagat på detta....folk som bokar resor på fyllan ska fan inte boka några resor ;)

Efter detta fotots tillkomst så duckade jag hela vägen bort därifrån..för säkerhets skull...man vet ju aldrig.
Min spanska var kass redan 2016...inte mycket bättre idag ;)


Men nu får jag nog sluta...annars reser jag redan ikväll och då får jag sparken från kneget.

Ha det bäst allihopa.















10 kommentarer:

BP sa...

Önskar dig också ett gott 2018 och hoppas att er resa blir av den här gången. Boka två veckor i stället för en, då kan man kalla det för "riktig" semester.
18 piller per dag låter mycket, men om de hjälper mot det de är till för är det ju bara att knapra dom;-)
Vad gäller packning så resonerar vi precis som du! Även om det inte finns mycket plats för flaskor och limpor i väskan du visar upp;-)
Utsikten från ditt hotell är ju helt suverän. Hur kan man klaga på en sådan vy? Det förstår jag inte.

Hahaha! Gillar skylten skarpt! Inte vill man bli träffad av en bomb i Spanien;-) Det tog mig ett tag att förstå att bomberos betyder brandmän/räddningstjänst:-)

Här har vi i stort sett haft en snöfri vinter, som jag tackar för. Hoppas att snön håller sig till andra delar av Sverige än stor-Stockholm;-)

Ha det gott!

Susjos sa...

God Fortsättning på det nya året önskar jag dej också!
Ja, visst är det underbart med en resa till varmare breddgrader, så spännande med allt planerande! Vi är också i planeringsstadiet...funderar på två veckor...måste bara se till att man har pengar också...
..Å spanska kan jag inte heller, haha, rolig skylt!
Ha det gott!

Karins ordöverflöd sa...

Nobelpris är uteslutet, du är för ung.
Resa, nja eller kanske. Förr var jag
lite tokig i att resa, hade råd och åkte
nästan hur mycket jag ville, men nu tycker
jag att jag har sett det mesta av det jag
velat se så nu håller jag mig hemmavid.
Liten stugan vid sjö, kan det bli bättre?

Susanne sa...

God fortsättning på det nya året. Håller tummarna att årets resa blir av.
Ha det gott

Anonym sa...

Lycka till med allt du önskar! Och trevlig resa!

Här har vi inte bara Trump att handskas med,
vi har också väder. En dag för ca en vecka sen,
hade vi rekordkyla med -18C. Följande vecka visade
termometern 18 plusgrader; också nästan rekord för dagen.
När man inte har nåt att prata om, är det tur att det
finns "väder" - eller hur?

Ruth i Virginia
-gissa var Trump är - i Florida och spelar golf-

znogge sa...

Kul att planera en resa och detta året måste ni bara komma iväg! Miljöombyte behövs lite då och då!

God fortsättning!

Gubben sa...

God fortsättning på 2018! Hoppas att resan blir bra samt att 2018 blir ett år som blir bättre än 2017.

Semester & Mat sa...

God fortsättning på det nya året.
Va roligt att börja på fundera på en resa, har ni några planer?
Vi fick upp ögonen lite på Albanien, sambons kollega har pratat varmt om det stället. Såg att apollo har börjat med resor dit, jag är ju av någon anledning lite emot charter men denna frestar mig.

Ha det bra!

Ejris sa...

ja tänk en resa just nu..då man är trött på gråväder...mörker...kyla o snö (även om vi bara haft det några dagar) men skulle gärna ligga vid en strand..skojar men gå på upptäcksfärd i lagom!! värme...med kameran kanske någon blomma eller nått kul litet djur som ställer upp som modell....äta en sval sallad..dricka nått svalt (nu måste man ju ta sig varma saker för risken att få frostskador är ju stor =)

badtant.bloggo.nu sa...

Så underbart att ha en resa att se fram emot. Hoppas att detta året blir ett bra år så du slipper äta så många piller. Kramen