söndag 18 februari 2018

Hallå.

Jo...sitter här i köket med "Lappen" och reflekterar över vår värld.
OS verkar ha genererat åtminstone några guldmedaljer och lite andra valörer och än är det ju inte slut, verkar vara tjejerna som lyckas bäst så här långt, kul tycker jag även om jag inte är nån radikalfeminist ;)

Grattis tjejer, ni är banne mig bäst.

Årets sportlov är över och detta sportlov befann jag mig på min arbetsplats för första gången på ett par år, jag och några andra som inte räknas till huvudverksamheten utan bara är de som får säcken att knytas ihop vid varje dags avslut på skolan.

Var väl inte min "kopp te" att sitta där direkt, fick gjort lite städning, några säckar som skulle samlas ihop för vidare transport till containern på skolgården, ska väl inte ljuga och påstå att jag överansträngde mig, nä för fan, och på torsdagen efter att inte ha gjort ett endaste "handtag" på hela dagen så tog jag ledigt på fredagen....jag förtjänade det ;)

Reflektionen för veckan innehåller också en liten bit av en tanke på att man kanske borde söka sig vidare till nåt annat, faktum är att jag gjort samma arbetsuppgifter i snart 6 år, det är lite länge känner jag på nåt underligt vis även om jag gillar ungarna.
Reflekterar väl lite till över det fram till sommaren, vi får väl se.




Imorgon har jag gett frugan fria händer att åka ner till stan och köpa resa....hujeda mig tänker nog många...hur vågar han?
Jo, jag har förtroende för min fina hustru...och sen slipper jag ju åka ner till stan...det är värt mycket det ;)
Spanien, Grekland???? Nåt av det blir det iallafall....bara det är varmt och maten är god så skiter jag i vad det blir.

Men nu...ha de bäst så kommer jag in o kollar till er vid tillfälle.

10 kommentarer:

Mia sa...

När tänker ni dra iväg ut på resa? Klart man ska ha förtroende för hustrun :-)

Jag bytte i regel arbete var sjunde år under många år, men jag var också anställd på ett ställe under 16 år. Under de åren hann jag med både två mammaledigheter och något år ledigt för studier. Men ändå... Det kändes gott att gå vidare!

Lycka till med dina tankar och funderingar!

BP sa...

Vad kul att få ett livstecken av dig:-)
Tycker du gjorde helt rätt att ta ledigt i fredags. Det finns ju inget tråkigare än att inte göra något under åtta timmar. Det tar på krafterna och är mentalt het förlamande. Så var det iaf för mig.
Tänk att det är redan 6 år som du har jobbat på skolan. Har ju följt dig innan dess också, så jag minns ju att det inte var helt lätt att hitta ett jobb då. Så fundera på vad du vill göra i stället för att passa ungjävlar;-)
Min man överlåter också resebokningar åt mig. Iofs kan man ju boka via nätet också, och behöver alltså inte ta sig ut på stan, men ändå;-)
Alltså varmt lär det ju vara i både Grekland och Spanien, men om du/ni är ute efter god och rolig mat så är Spanien ett betydligt bättre alternativ enligt mig. Greklands mat, om man inte vill äta grekisk sallad varje dag är skittråkig. Typ Souvlaki i tre utföranden (köttfärs, fläskkarré, biff) med tzatziki varje dag är inte så upphetsande.
Dessutom finns det flera goda viner i Spanien också - och ölsorter;-) Men Metaxa konjak är dock svårslagen ;-)

znogge sa...

Klart att ni ska boka resa! Vi var i grekiska Parga som ligger på fastlandet och det är en alldeles underbar liten stad. God mat och bra priser. En vecka senare var vi på Mallorca och Puerto de Sollér. Mycket sämre strand och svindyrt så i sommar blir det Parga igen. En riktig pärla skulle jag vilja säga. Lycka till med reseplaneringen! Själv tycker jag att den grekiska maten är god och det finns hur mycket som helst att välja på!

Susjos sa...

Härligt att börja planera semestern! Jag måste vänta lite till, min man vet inte ännu när han får sin semester...men gissa om det kliar i händerna att få beställa!
I år blir det Grekland, som jag älskar, både maten och vädret!
Men innan sommaren är här ska jag hinna med lite skidåkning också!
Precis som dej letar jag efter nytt jobb....men vi får se, lönen ska också vara den rätta!

Ejris sa...

trevligt o se dig igen =) håller utkik efter uppdateringar...
jamen alltså vilka tjejer som är i Korea o OS..fantastiskt ja en o annan killa med som gjord det yttersta ...mycket hejja hejja i soffan blir det....
o kanske blir det några fler medaljer ...

Lotta sa...

Nytt jobb är alltid spännande 👍! En resa då och då är verkligen helt underbart. Hade inte planerat någon resa precis men råkade ändå komma iväg på en tripp i 14 dagar. Viste inte att jag var i så stort behöv att ombyte i vardagen förrän jag satt där i min solstol. Måste säga att det var det bästa beslutet på länge, njaaaa vedspisen i stugan står högt också 😂🤣.

Önskar dig en bra dag!

Kram

Lennart sa...

Sportlov? Det har jag aldrig haft sen jag slutade skolan. Men jag har en massa övertidstimmar. Frågan är när jag kan ta ut de? Sen har jag ju skiten i magsäcken och tarmarna. Cancer är inte trevligt alls. Minns när Carola vann, då var jag i Österrike och mådde gott. Jag har inte tittat på Mellon sen jag var 13. Kan berätta mer men orkar inte.

Eva Trillian sa...

Nytt jobb lockar ibland även här ... men så kommer jag på att jag ju gillar ungarna - det är allt chefande och tråkigheter runt omkring som kan få mig att krevera ibland ;) - och så bestämmer jag mig för att strunta i att skaffa nytt... igen ;)
Hoppas du blev nöjde med frugans val av resa :) när får vi veta vart ni ska så vi kan se fram emot det åt dig? ;)

Gubben sa...

Sportlov det var ett tag sedan, Ha det bra i vintervädret!

BP sa...

Tack för din kommentar! Men dags för ett nytt inlägg från Göteborg kanske. Hoppas på det:-)