söndag 29 april 2018

En liten skruvdragare....

kan ju vara bra att ha tänkte Guldkryckan när han var på Ullared för några veckor sedan, sagt och gjort, en skruvdragare inköptes och bars hem till verktygsskåpet där den utan att packas upp placerades längst inne i vänstra hörnet.

Igår kom jag på att om man nu ska ha en skruvdragare så måste man ju ha lite annat, såsom skruvar, vilket resulterade i en tur ner till stan för inhandling av material till allehanda projekt...och skruvar.
Noga räknat...1700 skruvar....till ett bra pris i en behändig liten låda med handtag.

Väl hemma packades skruvdragaren upp...jaha..naturligtvis passade inte "bitsen" som fanns där till skruvarna överhuvud taget.
Borde nog kollat det innan antar jag, men jag är ju man ;)
Blev att åka ner igen idag på morgonen för nya "bits" och lite annat när man ändå var där nere....så nu kan jag skruva ihop hela lägenheten om jag vill.

Fyra dagar ledigt.........klämdag imorgon och sen 1 Maj...jo jag tackar jag.
Inte många fulla veckor nu innan denna termin är slut och ungarna går på sommarlov, de förtjänar verkligen sitt sommarlov, precis som jag förtjänar att slippa dem.

I veckan fick jag hoppa in lite på mellanstadiet....jösses.

Elev A kallar elev B för hora varvid elev B kallar elev A för bög varvid handgemäng uppstår samtidigt som elev C suddat på sin bänk och radat upp "suddmaterialet" till en lina, rullat ihop en bit papper till ett sugrör och "snortat" upp suddet i näsan.

Jo...en vanlig dag på jobbet, föredrar högstadiet alla gånger.
Längtar till semestern nu.

Men nu är det Söndag...ha en fin sådan allihopa.










5 kommentarer:

znogge sa...

Något säger mig att det är till ömsesidig glädje för alla att sommarlovet inte är alltför långt borta :D Jargongen mellan vissa barn och ungdomar är i dag under all kritik. En del föräldrar tycker det är skolans ansvar men jag sticker ut hakan och tycker det är föräldrarnas ansvar att uppfostra sina barn!

Trevlig långhelg och lycka till med skruvandet :D

BP sa...

Hahaha! Alltså det där med skruvdragaren och bitsen och skruvarna känner jag verkligen igen. Du verkar ha tummen där jag har den, mitt i näven alltså:-)))))
Älskar verktyg och samlar gärna på mig saker som jag sedan aldrig använder. Minns för ett antal år sedan då jag köpte en Dremel. Gissa hur ofta jag använt den!? Aldrig...

Jargongen bland unga är skrämmande. Vad ska det bli av ungarna kan jag fråga mig. Sådana uttryck användes då aldrig när jag gick i plugget. Personligen tycker jag att det är i första hand föräldrarnas ansvar/uppfostran som gäller. Min gissning är att föräldrarna inte är svenska och de pratar med sina barn på ett annat språk än svenska. Där tror jag inte ens att ungarna använder dessa ord. Men i skolan så...

Vet att Engelska Skolan i stor-Stockholm inte tillåter sådant utan där är det kvarsittning och/eller annan bestraffning som gäller. Mycket bra!

Susjos sa...

Är imponerad av er som orkar jobba i skolans värld! Det är ett hårt klimat där har jag förstått, så ni är guld värda som kämpar på! ...å snart sommarlov, så skönt!
Långledig nu är inte jag, jobbar både måndag och tisdag, men jag ska inte klaga, har ju nyss varit långledig och ute å rest!
Ha en skön långledighet!

Gubben sa...

Låter som om det verkligen behövs sommarlov. Innan dess får man försöka att njuta av vårvädret som kommit bort!

Karins ordöverflöd sa...

Hälsning från högstadiet där vi hör...... (varnar för fula ord)... sug min k-k, hora osv osv...
och så kommer solstrålen och säger: Nääää nu skiter jag i tyskan och åker hem och plöjer.
Då blir i alla fall jag glad.