onsdag 30 maj 2018

Lite om Rhodosresan då.

Jo, så kom man hem i måndags morse då efter en vecka i Grekland. En helt ok vecka får man väl säga.
Lika varmt där som här men svalare där...bodde ju vid havet...riktigt skönt om man jämför med här hemma nu....oj va svettigt det är här.
Men det går det med.

Från en liten promenad vid hotellet, är väl en vulkansten det där,eller om det heter lavasten, jaja, hur som helst ganska häftigt tycker jag och frugan.

Muren till gamla stan, sådant gillar jag, gamla grejer från förr.
Jäkligt mycket kommers därinne, jösses va shopping det blev där, sådant gillar nämligen frugan ;)
Som en affärsinnehavare sa när jag betalade, "din fru handlar, du betalar och bär".
Vi konstaterade oss män emellan att det är en bra fördelning ;)

Ganska fin badstrand...baren till höger där var dock mer intressant för undertecknad, 24 och en halv meter från vår dörr, jag mätte ;)

Jaha, nu fortsätter jag denna veckans semester, tillönskar er en uthärdlig tillvaro i värmen, själv sitter jag vid mina tre fläktar och svalkar mig med en bärs. :)

Ha det bäst.

9 kommentarer:

BP sa...

Välkommen tillbaka till blogglandia! Den här gången ar du dock en giltig ursäkt - semestern på Rhodos. Vi var där för många år sedan och jag känner igen "stämningen" i Gamla Stan, men inget annat. Ja, även Rhodos förändras ju...
Hur kan man veta att det är varmare här än i hela medelhavsområdet. Ingen som kunnat förutse det. Inte mig emot förresten. Om det är "Global Warming" så får den gärna hamna här i norr för en gångs skull.

Kul att se en nytagen bild på dig. Du är dig lik, förutom mustaschen som blivit längre och kaggen som blivit större;-)

Gubben sa...

Välkommen tillbaka! Ser att du och frugan haft det skönt!

znogge sa...

Trevligt med en vecka på Rhodos! Gamla staden är fin men annars tyckte jag inte att ön imponerade så mycket. Vi bodde i Ixia vilket var så där...

Ha eb bra helg!

Susanne sa...

Underbara bilder, vill oxå åka. Om 10 veckor blir det en resa för min del.

Susjos sa...

Va härligt med semester, och va roligt att ni varit till just Rhodos! Dit ska nämligen vi åka på midsommaraftonen- och stanna i två veckor!
Jag har aldrig varit på Rhodos förut, så det ska bli spännande! Vi ska bo i Ixia, som inte ligger så långt från Rhodos stad, ser så fram emot resan...trots att vi har haft en fantastiskt väder här i Sverige!
Va kul att få se lite bilder från Rhodos, snart börjar nedräkningen!
Ha det gott!

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★ sa...

Så fint det ser ut :). Själv har jag bara besökt Kreta :)

Carita Liljendahl sa...

Alltid skönt att komma bort en stund.
Även om det är lite svettigt :-)

Mia sa...

Jag var på Rhodos någon gång på 70-talet. Gillade det skarpt! Men...jag åkte TILL värmen! Är det så illa att svenskarna åker sökderut för att få svalka :-)

Wanderlust by Jona sa...

Åh, såg ju verkligen superhärligt ut! :)