fredag 22 juni 2018

Snart semester då.

Jo, ungarna har stuckit från kneget, endast några med lovskola kvar att avverka innan de går på sommarlov.

Själv har jag hela morgonen fördrivit tiden med att få igång min laptop...hinner ju inte starta upp den på vardagarna så mycket så när jag väl ska använda den så tar det en timme eller ännu mera att låta den komma i fas med verkligheten som gått den förbi på en vecka som avstängd.
Man kanske borde låta den vara igång hela tiden?

Hur som helst, det är Midsommarafton och som vanligt regnar det, en tradition så god som någon, regnväder är ju också ett väder ;)
Helt ok om man frågar mig, jag ska ändå inte utanför dörren.
Men visst, trist för ungarna att behöva dansa små grodorna i gummistövlar medan föräldrarna helst inombords vill gå hem o dra ner persiennerna.
Stackars satar ;)

Lite av mina sysslor den gångna veckan då, flytt av bokdepå, x antal vagnar med denna produkt har flyttats och undertecknad vill inte se åt en skolbok igen ;)
Dags att digitalisera allt inom skolan, jösses va böcker som slängs varje år, om ni bara anade, fast det kanske ni gör?


Men nu blir det Matjessill och potatis....glad midsommar på er.

6 kommentarer:

Mia sa...

Jag önskar dig och frugan en riktigt fin midsommarhelg!

BP sa...

Glad Midsommar till dig med!
Förstår att du börjar räkna ned nu. Det är ju lite oschysst att lärarna och assistenterna får jobba kvar, medan eleverna har haft lov i minst en vecka.
Här har vi aprilväder lagom till Midsommar. Har inte gått utanför dörren jag heller, om man nu inte räknar balkongen då;-)
Det är ju fotboll på tv, och det vädret är perfekt "fotbollsväder" för expertkommentatorn från tv-soffan;-)

PS. Min laptop står på hela veckan. DS.

znogge sa...

Vi byter klassrum igen och har packat allt så jag vet vad det innebär! Orkar inte heller se åt en skolbok ;-)

Glad midsommar och trevlig semester!

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★ sa...

Alltså det där med laptops och skolyrket. Är ett evigt dilemma med tekniken som inte fungerar, blir matt :(. Det minsta man skulle kunna begära i yrket är fungerande teknik :(

Susanne sa...

Hoppas att din midsommar var bra, min var kalasbra trots kylan

Susjos sa...

Just hemkommen efter två veckor på Rhodos! Lika varmt och skönt här hemma..
Hoppas du har en bra ledigheten, jag fortsätter med två veckor till ledigt innan det är dags att börja jobba igen!