måndag 16 juli 2018

Solsken varje dag.

Men visst är det trevligt med en riktigt varm och härlig sommar, fast, det förstås, bränder och torka, det hade man ju kunnat vara utan, börjar bli lite mycket nu kan jag känna.
Men vi har det bra här uppe på femte våningen, svalka till och med genom en liten bris som drar igenom lägenhetens öppna fönster.
Isvatten är gott ju, ölen står jag över tills vidare ;)
Lite farligt med för mycket värme, hela samhället tycks ha ett litet helvete på olika sätt.
I skrivande stund åskar det här, kan man hoppas på lite regn kanske?

Fyra veckor kvar på ledigheten, inte för att jag räknar ner eller så, än så länge kan man inte se ljuset i tunneln...inte fel om man säger så. :)


Så får jag väl gratulera Frankrike till vinsten....stort grattis.

Ha det fint allihopa.

Visst är jag snygg? (Det är jag till höger på bilden)






5 kommentarer:

BP sa...

Vilken härlig selfie eller om man kan kalla det groupie av dig och kompisen! Love it! Bästa fotot av dig - ever! Å då undrar du ibland varför du inger respekt hos dina elever. Ingen kommer att "fucka" med dig, någonsin!!! Brukar inte använda sådan ord på bloggar egentligen, men läser just nu Jens Lapidus "Topp Dogg", å jag har lärt mig ett helt nytt vokabulär. Den boken skulle du gilla!

Jag börjar också längta efter regn, bara det kommer på nätterna. 33 grader mitt på dan gjorde att t o m jag blev aningen handlingsförlamad i skallen alltså. Ja i kroppen också om jag ska vara ärlig;-)

Åska eller regn vet jag inte ens hur det stavas längre, då vi inte sett varken det ena eller det andra sedan den 5 maj!!! Vilken sommar:-)

Fyra veckor semester kvar - WOW, NJUT!!!

Jo då, jag grattar också Les Bleus. Sett över hela turneringen så var det värdiga vinnare. Är tokförtjust i 19-åriga Mbappé. Vilken lirare:-)

Ha en fortsatt härlig semester!

znogge sa...

Även jag har fyra veckor kvar och ska försöka njuta av varje minut :D Tids nog är hösten och eleverna här...

Ha det gott!

Susanne sa...

Jag har inte startat min semester ännu, men hinner iaf njuta av värmen. Tur att du förtydliga bilden för jag var iaf lite osäker ;)

Susjos sa...

Hej där du till höger!
Ja, nu börjar även jag klaga på värmen! Å vår lägenhet är inte sval och skön,hur många fönster man än öppnar...vi bor på 4de våningen. Drömmer om en fläkt nu...måste införskaffas! Lite regn vore inte heller fel!
Ha det fortsatt gott...jag börjar jobba på måndag!

BP sa...

Så du har haft en lika fin sommar som vi. Ja, den sommaren lär nog gå till historieböckerna. Hoppas du har hinkat måna öl eller annan "väderanpassad" dryck. Men du, dags för et nytt inlägg kanske! Jo, det tycker jag nog. Du har ju fortfarande en vecka semester kvar eller har jag räknat fel här;-) Kom igen alltså!!!!!!!