tisdag 31 juli 2018

Ingen ide att gnälla...

är ju lika varmt ändå. ;)

Jodå Bp, dags för ett inlägg faktiskt :)

Det gäller att ta vara på tiden man har här i jordelivet, fyller 50 nästa gång, bara lille pöjken ännu ju, men man får väl inte ta för givet att man ska nå upp till pensionsålder, hoppas gör man ju men vem vet?
Så jag och frugan njuter av livet, lite svettigt för närvarande i vårt avlånga fosterland, men man får väl ta det för vad det är.

Sitter och säkerhetskopierar alla bilder från min mobil till "lappen" och den "externa hårddisken"....tänkte att det kanske var bäst att göra det INNAN det är för sent.
En satans oreda är det dock i dessa mappar, både i "Lappen" och den "Externa".
Nån gång, jag upprepar: NÅN GÅNG...så ska jag faktiskt sortera alla bilder, fast inte just nu, får räcka med att de finns säkerhetskopierade för stunden.
Men nån gång ska det ske ;)

Det är visst val snart, är med i några FB grupper som håller på olika partier och fy i sjuttsingen va de är jobbiga, alla klappar varandra på ryggen och tycker "de andra" är så dumma....är bara därför jag är med där...för att få nåt att reta upp mig på och hålla fast vid min övertygelse om att en samlingsregering vore det bästa för Sverige.
Pajkastning och klappa på ryggar...ska det vara något det?

Nä, låt dem sitta i riksdagen och komma överens istället...sitt där tills ni är överens...ni får inte komma ut förrän ni är överens...så det så. ;)


Hur som helst...nu blir det kaffe...ha det bäst.




6 kommentarer:

BP sa...

Bra att du är så lydig Guldkryckan;-) Tusen tack för länken, nästan så att jag tycker att jag förtjänar den;-)
Lika bra att man inte vet när det är dags att lämna jordelivet. Det viktigaste är att man lever och njuter.

Jo då, vet precis vad du menar med "nån gång". De sa jag också när jag gick i pension, att jag skulle sortera mina bilder - närmare 50 000 stycken. Tror du att jag gjort det? Nej såklart inte, men säkerhetskopior har jag gjort iaf. Allting nåt.

FB har jag aldrig haft. Våga vägra;-)

Det där med politik är inte min grej. Har noll koll.

Fortsätt njuta av livet nu med frugan:-)

Gubben sa...

Fyller 50 nästa gång?! Härlig ålder du kommer komma in i. Njut!! Håller fullständigt med dig angående " sitt där tills ni kommer överens", fast varför inte låsa och slänga nyckeln :-)!!

Mia sa...

Ingen idé att gnälla på värmen, jag misstänker att det inte dröjer så länge tills vi sitter och gnäller på regnet, vinden eller kylan...

Ja, jag har också funderat en hel del på varför bara leta fel hos varandra, inom politiken eller var det än händer. Mer konstruktivt att försöka hitta lösningar på problem so kan gillas av alla.

Det har gått troll i politiken, tycker jag.

Susjos sa...

Svårt att låta bli att gnälla över vädret just nu...för nu är det för varmt! Men men ,,,som sagt,snart är vintern här, och då längtar vi tillbaka till värmen, eller?
Ser faktiskt fram emot hösten, tror jag....haha!!!

Herr Nilssons Fru sa...

Jaha där är du ja, lika flitig på bloggen som jag :)
Man ska leva fullt ut varje dag för döden är lång, jag hoppas de dröjer innan jag får träffa den. En av de få jag faktisk önskar jag aldrig träffade. Gillar den inte alls.

Varmt - ja. Sommaren ska vara varm, eller? jag gnäller inte jag pustar bara lite för mig själv ibland...oh vad varmt - de e väl inget gnäll.

Val - jag håller med, lås in dem tills de är överens om något bra för oss alla. Deras debatter går bara ut på att slänga skit på varandra så de var många val sedan jag slutade lyssna på det. Ta de bästa av alla och gör en grupp som styr skutan, de vore bäst.

Kramiz

BP sa...

Nu är det väl ändå dags för lite reflektioner från Guldkryckan runt skolstarten. Nej, jag menar alla dessa bilbränder från Göteborg. Okej då, de hände ju på Lennarts hemmaplan, inte på din, men ändå.