söndag 19 maj 2019

Fem veckor kvar.......

av läsåret innan sju veckors semester tar vid....ska bli skönt.

Jo...blev en fin dag därute på ön...fast jag glömde kepsen...hujeda mej va röd jag var när jag kom hem...det klädde mig tyckte alla dock tack och lov. ;)
Till sommaren hoppas vi väl på mer vatten där ute...och lite badgäster förstås.
Jo men visst...riktigt trevligt!

Eu-valet är på tapeten ju...nästa Söndag ska man som senast fullfölja sina medborgerliga plikter...men vad ska man rösta på?
Orkar knappt bry mig om jag ska vara ärlig men jag får väl anstränga mig lite även om jag inte vill riktigt.
Plikten framför allt...jodå.

Lite förströelser då en söndagseftermiddag:
Bra filmserie detta, och som vanligt i denna kategorin så dök Napoleon upp och försvann...precis som vanligt, ingen historieförfalskning här inte ;)
Rekommenderar denna för alla er som gillar film från den tidseran.

Ha det fint.






4 kommentarer:

BP sa...

Fina bilder från den lyckade utflykten till din "hemmaplan". Skuggbilden var en höjdare och lite färg skadar inte. Kallas för intag av väl behövliga D-vitaminer efter vintern;-)
För första gången kommer jag inte röta i EU-parlamentsvalet. Förstår mig inte på det och har ingen lust att sätta mig in heller. Men jag gör alltid min plikt och rösta i Riksdagsvalet. Sharpe's säger mig ingenting. Är urusel på filmer, ja på musik också för den delen;-)
Ha en bra början på veckan! Snart semester. Sju veckor - härligt!

Susanne sa...

Härligt med 7 veckors ledighet, själv ska jag "bara" ha 3 veckor i sommar spar resten till vinterns resor.

Znogge sa...

Jag tycker det är väldigt svårt att rösta för jag är tyvärr ganska så dåligt insatt. Jag gjorde valkompassen och två alternativ blev aktuella så jag får väl välja ett av dem.

Ha det gott!

Susjos sa...

EU-val ja...har inte heller satt mej in i det....hinner jag det tro?
7 veckors semester, så underbart!!!
Jag får vara tacksam för mina 4 veckor, och har ju faktiskt varit ledig i snart 25 nätter här i maj...inte dumt alls, men är trött ändå, kan det bero på en hektisk vecka i Tel Aviv, haha!