tisdag 11 juni 2019

Det närmar sig.


På Torsdag tar många elever steget utanför dörren därborta, Ca 450 elever varav ca 100 aldrig kommer att återvända för att istället gå vidare med sina liv.
Lycka till alla...ta hand om er.

Själv känner jag mig inte ett dugg motiverad av att komma tillbaka i Augusti....eller möjligtvis Augusti 2030....fast just nu lyssnar jag ju inte på mina känslor...känner ju alltid så när ett läsår närmar sig sitt slut.
Skulle det kännas så efter höstterminen i år så vete sjuttan om man inte ska dra vidare....men så kommer det nog inte kännas....tror jag.

Trodde väl att det skulle bli så här denna skoldag men så dök några elever ändå upp denna dag vilket innebar en avskedsmiddag tillagad i hemkunskapen.
Ett sätt att laga mat, varmvattenbad....har nog hört om det men aldrig fattat nåt intresse för.
Riktigt gott...trerätters.......ja jävlar....kul att ungarna kom. :)
Det blev en fin dag.....en kollega utöver det vanliga har jag...känner stor tacksamhet för det.
Ha det fint allihopa. :)






4 kommentarer:

BP sa...

Så fint skolan har blivit efter ombyggnaden/renoveringen för några år sedan. Entréhallen(?) med spiraltrappan är ju hur in som helst. Ser ut som en hotellentré.
Alltid en bonus med att få en trerätters på betalt arbetstid och som man slipper pröjsa för själv;-)
Jättekul att du även har en favo kollega bland lärarna och assistenterna. Det hade jag också på mitt jobb, två stycken.

Japp, det närmar sig nu, sedan kan du njuta av en långsemester:-)

Susjos sa...

Va kul med en fin avskedsmiddag! Å snart har du "sommarlov", lyckost!
En annan får bita ihop och jobba flera veckor till, med för få kollegor på jobbet...så det är inget jag ser fram emot!
Men men, "den som väntar på något gott"....

Ejris sa...

Trevlig SOmmar önskar jag dig =)

Znogge sa...

Jag har faktiskt ingen större lust heller att återvända efter semestern men lönen behövs ju... Hoppas du får en bra ledighet!