onsdag 26 juni 2019

Semester dag tre 2019.

Jo...semestern har påbörjats och här sitter man och svettas i värmen så som sig bör, man kan inte klaga på vädret i år.

Vad gör man då som semesterfirande skolpersonal?
Spelar Playstation (naturligtvis)...Red Dead Redemtion två...vildavästerntema...enda kontakten jag haft med hästar förutom v75 ;)

Äter glass.

Sover länge på morgonen.

Går in och godkänner en elevs antagning till gymnasiet. (Ja va fan, eleven måste ju komma in, kan inte släppa ansvaret, kalla det gärna separationsångest)

I övrigt så händer inte så mycket...så som sig bör under en guldkryckiansk semester värd namnet.
Fast vissa önskemål finns ju....och lite inplanerat också men den närmsta veckan är ett oskrivet blad ännu...skönt.

Midsommar avlöpte väl och lite gott innanför västen sitter ju inte fel ;)




Pälsklingarna tillönskar er en fin fortsättning på veckan...jag med :)






























7 kommentarer:

BP sa...

Plikten kallar även under semestern ser jag. Att jobba på skola är inget jobb, det är ett kall brukar jag säga;-)
Härligt med en icke planerade ledighet. Mycket roligare att antingen inte göra någonting alls utom det man vill, eller ger man sig ut på spontana äventyr, som alltid brukar vara lyckade.
Skrattade got åt dunkarna med - ja inte är det bensin inte. Hoppas liiiite är kvar i dom, annars blev det nog en rejäl baksmälla skulle jag gissa;-)
Himla fina bilder på dina pälsklingar:-)
Fortsätt ha en toppen semester i äkta Guldkryckanstil:-)

Znogge sa...

Det låter som en bra semester så här långt. Lagom krävande får man väl säga ;-)

Fina bilder ¨på fyrbenta vänner!

Ha det gott :D

http://kraka.moah.se sa...

Pälsklingarna ser nöjda ut!

Susjos sa...

DU har verkligen semester, sååå skönt! Semester ska ju vara att ta det lugnt och göra ingenting..då är man verkligen ledig! Sen är det ju kul med lite inplanerat.
Vilka fina bilder på era pälsklingar!
Ha det fortsatt fint!

Susanne sa...

Härligt med en varm semester. Min semester börjar först om 2 veckor och då hoppas jag på ännu bättre väder. Ha en fortsatt härlig semester.

Mia sa...

Böcker är en bra sysselsättning tycker jag, oavsett vilket sätt man väljer att tillgodogöra sig dem. Jag väljer oftast böcker, faktiskt... men lyssnar också ibland. Måste dock sitta stilla och aktivt lyssna, inte bara ha det i lurarna samtidigt som jag gör annat. Jo, jag är kvinna.... som sägs kunna göra mer än en sak åt gången :-)

Ha en fortsatt härlig och avkopplande semester!

http://kraka.moah.se sa...

Så fina pälsklingar!