tisdag 2 juli 2019

Lite semesterläsning.


Under semestertider får man väl försöka komma ifatt med bokläsningen igen, föredrar ju talböcker i telefonen men köpte en period böcker i pappersform på löpande band, så nu får jag allt försöka komma ifatt.
Denna boken då?
Tror inte på den teorin att han skulle gjort det, men det är ju alltid intressant att se på olika teorier och hur de lägger upp det.
Sen tjänade väl författaren en liten hacka också förstås ;)


Spännande läsning om dessa hemliga arméer...i Sverige kallat "Stay Behind" som även de ingår i högen av teorier angående palmemordet...inte omöjligt...tror mer på det än den där Skandiamannen.


Nåja, nog om böcker för denna gång...semestern fortskrider här i lagom tempo, vädret är uselt så som sig bör, det är ju en svensk sommar ;)
Helt ok för undertecknad som föredrar lite svalka framför att svettas ihjäl.

Operation står ju schemat...eller operation och operation...denna ska bort:

Ja inte det som sitter på nacken förstås men den där lilla grejen på kinden...har egentligen inte ont av det men folk tjatar så jäkla mycket om det så imorgon är det dags.
Antar att min intelligens kommer att försvinna samma väg som nämnda "grej" då jag förklarat för barnen på kneget alla år att den sitter där för att jag måste förvara min oerhörda intelligens någonstans. ;)

Men nu säger jag adjö för denna gång...ha det bäst alla ni därute.

5 kommentarer:

BP sa...

Bra att vädret är dåligt, för då kan du beta av din hög av inhandlade böcker i lugn och ro;-)
Skrattade gott åt din "intelligensknöl". Då "grejen" är ganska liten så antar jag att bara en pytteliten del av din intelligens ryker;-) Lycka till med operationen imorgon. Å tänk så snygg du kommer att bli utan den där "grejen".

PS. Det var då totalt otippat att du skulle gilla Ernst. Här blev jag totalt överraskad. Jag klarar inte av karln alls. Han är alldeles för "sliskig" för min smak. DS.

http://kraka.moah.se sa...

Helt klart är att Christer P inte gjort det. Han var inte i skick att klara av att utföra både mordet och ta sig därifrån. Det mordet är ett proffsjobb, inte utfört av en försupen, utslagen man.

Stay behind är verkligen en farlig sammanslutning. Har inte läst just den boken, men andra om dem. Så otäckt och obehagligt!

Lycka till med operationen. Se nu till att vara rätt förberedd så ska det nog gå bra.

Susjos sa...

Ja, i semestertider kommer man ikapp med bokläsandet, känner igen mej där! Spännande böcker ser jag, undrar om vi nånsin får veta vem som sköt Palme? Lycka till med operationen i morgon!

Lotta sa...

Nu mera så läser jag inte en endaste bok, jag lyssnar istället. Försökte mig på detta för ett par år sedan men över gick till bokläsandet eftersom jag inte kunde konsentrera mig utan tänkte på annat, tankarna bara svävade iväg. Men nu har jag vant mig, kära nån så många bra böcker jag hunnit att lyssnat på i bilen, på långpromenaderna, när jag städar eller bara är (händer inte så ofta). Det där Palmemordet är det nog flera än man tror som är inblandade i eftersom det inte kommit fram vem det är. Den där kallade "41 åringen" som var misstänk ett tag var från staun. Inte för att det är något att skryta om men hur han dök upp på löpsedlarna och sedan själv blev skjuten är ju med en konstig historia.
Lycka till med geniknölen :-)

Chribba sa...

Ja det finns ju olika blogg sidor. Jag har två olika en som jag skriver min Vi 5 blogg på wordpress som Aftonbladet rekommenderade när deras blogg försvann. Sedan bloggar jag även mycket på Blogg.se där jag har många bloggar om framför allt min nykterhet och med beroende.