torsdag 4 juli 2019

Sommar med Ernst.

Jo, man sitter där som en trogen liten pudel och tittar, det är väl så:

"Ingen sommar utan Ernst" (Inte utan regn heller konstaterar jag kikande ut genom köksfönstret)


Operationen igår avlöpte väl så nu får jag inte gå i solen på ett helt år, inga problem, regnar ju en del i detta landet på sommaren så nån sjukskrivning blev det ju inte tal om. ;)
Men nej...skämt åsido...plåster på kinden ett år vid utevistelse...undrar om jag kommer ihåg det?
Minnet är ju som det är om jag ska vara ärlig...men det ger sig väl.

Se så vacker jag blev:
Visst blev det fint? Nja....vi får väl se när det läkt. Men nu ska jag slå ner arslet i fotöljen och sjunka in i nåt bokhelvete...ha det bäst därute.


6 kommentarer:

Chribba sa...

Ja Ernst är jag inte mycket för. Kan inte förstå att jag inte gillar honom. Han har ju aldrig skadat mig. Fast det kan ju bero på att han är så präktig.

Znogge sa...

Ernst är inget för mig så jag hör till den skara som inte tittar.
Skönt att operationen gick bra. Att komma ihåg en tejpbit varje gång man går ut i solen kan inte vara lätt. Nu slipper i alla fall folk tjata om den ;-)

Ha det gott!

BP sa...

Ser att det uppenbarligen inte bara jag som inte klarar av Ernst. Känns riktigt skönt att man inte är ensam;-)
Å det ärret kommer ju knappt synas när stygnen är borttagna. Just nu ser det visserligen ut som om du blivit knivskuren, men om en vecka eller så... Å tänk, bara att slippa allt tjat om "knölen".
Du lär nog kommer ihåg plåstret. Efter ett tag blir det till en rutin, ungefär som att käka den dagliga dosen av piller eller ta en insulinspruta.

http://kraka.moah.se sa...

Ernst är inte min typ!

Susanne sa...

Ojjj va jobbigt att behöva plåstra varje gång man ska gå ut.

Veiken sa...

Bra gjort att ta bort eländet. Min man tog en bit av sitt ytteröra i höstas och måste numera ha solhatt eller en vid keps som skydd. Det blir så bra när det är läkt! Lite intressantare för den som tittar!
Ernst är inte min grej. Det ska vara rejält folk! :) Ha det fint på din semester.