söndag 7 juli 2019

Helg igen efter två veckors semester.

Då är det endast fem veckor kvar att avnjuta.

Det är nu vi lägger in en annan växel så man får gjort något att minnas av semestern, fast jag trivs ganska bra med att inte göra något alls om jag ska vara ärlig.
Men om vi inte gör något kommer jag att ångra mig efter semestern, så fungerar jag.

Ernst ja...finns väl två valmöjligheter där, man gillar honom eller så gör man det inte...några gråzoner där existerar nog inte ;)
Det är väl som med Ullared, antingen gillar man det eller så gör man inte, har tidigare inte gillat någon av dessa men har ändrat inriktning.....ett öppet sinne gör mycket.
(Eller så har mina hjärnhalvor slutat samarbeta på detta område) ;)

--------------------
--------------------

Och där strök jag en massa jag skrivit med politisk inriktning, nämligen Almedalen.
Lika bra det, livet är så mycket viktigare än politik...ok...jag vet att det väl hör samman...men...jag skiter i det ;)

Kikar ut genom fönstret och ser att regnet slår hårt i asfalten...bilen som brann upp på parkeringen i förrgår natt står inte kvar.
Vaknade ju av att jag var hungrig och blev sittande i köket med en trerätters kollande på underhållningen utanför...två brandbilar och lika många polisbilar.

Jag brukar ju rusa mot fönsterna, när jag hör sirener, och slå i lillatån i bordsbenet i processen, men denna gång hade jag inte hört något.
Hade dessutom redan ont i lilltån efter mitt försök tidigare i veckan att hålla mig underrättad om min omgivning, en medborgerlig skyldighet om man frågar mig ;)

Och så frågar folk varför jag väljer bort att ha bil...jodå...tjenare.

Är ju mycket för återvinning här..ja va fan..annars blir man ju lynchad av sin omgivning..så här har lådan då från gårdssällskapet´s köttlåda kommit till användning...bästa köttet jag köpt på många år..och bekvämt.
Fast lite dyrt är det ju..men vill man äta gott idag får man ju betala..så är det väl.

Men nu får jag väl sätta igång med middagen, frugan insisterar ;)

Ha det bäst alla.














5 kommentarer:

BP sa...

Varför känner så många att de är tvungna att göra nåt på semestern. Kan man inte bara vara lat och bara vara liksom. Å om man inte har planerat en resa kan man lika gärna ligga i soffan, läsa eller som du titta på serier.

Du har såååååå rätt. Antingen älskar man Ernst eller så avskyr man honom. Du vet ju vad jag tyker;-)

Det verkar hända rätt mycket i ditt bostadsområde, som ändå ser så fint ut. Skenet bedrar, ungefär som här i Rinkeby, Tensta och några fler förorter. Så himla synd och onödigt. Har ni aldrig funderat på att flytta?

Smakar det så kostar det, och det får det absolut göra kosta alltså. Jag betalar gärna ett högre pris för utmärkt kvalitet! Och som alla vet får man vad man betalar för.

Ha en bra början på din tredje semestervecka, förhoppningsvis med mindre regn. Å om du mot förväntan är uttråkad imorgon kan du ju alltid åka till Götaplatsen och hylla våra bronstjejer. Ja du vet, Sverige tog ju ett mycket välförtjänt brons i damfotbolls-VM.

http://kraka.moah.se sa...

Katter och lådor... Tänk att de älskar varje låda och bara måste lägga sig i den.
Nej, man måste inte åka någonstans på semestern. Inte ens göra något om man inte vill.
Beträffande Ernst så är jag rätt likgiltig. Han är inte min typ. Men jag avskyr honom inte. Han är helt enkelt inte en del av min liv.

Mia sa...

Oj, har det redan gått två veckor av din semester, men måste kännas gott att det finns ganska många kvar. Ha en fortsatt njutningsvärd semester!

Susjos sa...

Njut på du av din låånga semester! Själv har jag två veckor kvar att jobba innan min efterlängtade semester börjar, om jag nu kan jobba på tisdag...har fått ryggskott!!!

Ullared och Ernst, gillar inte något av dessa två! Tror inte jag kommer att ändra mej?!
Trist med bilbränder, varför eldar man upp bilar undrar man?
Och vad är det med katter och lådor?! Vår Maja ligger nu ihopvikt i kartongen där min mans cykelhjälm låg! Haha!!

Veiken sa...

Jag är ingen fan av varken Ullared eller Ernst! Det finns så mycket annat här i livet. Akta lilltån. Skorna ska ju på sedan! :)
Om, jag säger om du får din fru ombord på ett kryssningsfartyg är hon troligen såld sedan! Det är den där första gången som man skjuter framför sig! Ha det bäst på semestern!