torsdag 11 juli 2019

Stygnen skulle ju bort.



Kände mig lite som Rambo med rakkniven hans i "First Blood", bra karl reder sig själv tänkte jag, så jag hittade en instruktion från nån sjukvårdssida....de visar en film om hur man gör...toppen ju.
Fast frugan var av en annan mening såklart vilket resulterade i ett demokratiskt beslut oss emellan, det blev vårdcentralen.

Demokrati = Frugan har alltid rätt.

Men det kunde gått. ;)

Vackert blev det ju inte denna gången heller.

Skönt att ha sin vårdcentral inom gångavstånd, nu under semestertider är det ganska tomt på både läkare och patienter...alla har sin "egen" läkare så jag behövde inte vänta så länge för att få sätta mig färdigbetalt och bokad i väntrummet.
I vanliga fall får man vänta i upp till 2 timmar innan man får registrerat sig....inte min grej...är mer för tider som jag kan boka innan...men jag är väl bara en gnällig jävel antar jag ;)

En bra vårdcentral är det ju, tyvärr har halva GBG insett det och listat sig där...känns så iallafall...ok...gnällig jävel var det ju, jag håller käften istället ;)



Ja Bp...blogglusten har återinstallerats ;)

Ha det fint alla.

7 kommentarer:

Ama de casa sa...

WOW! Jag är impad av dig, du är en mycket vis man. Du har uppfattat det där med demokrati helt rätt! :-D

Skönt att bli av med stygnen, dom brukar vara rätt irriterande.

Znogge sa...

Demokratin i ett nötskal, bravo :D
För övrigt så lät det som ett klokt beslut med vårdcentralen även om du kanske hade klarat det själv...

Ha en finfin fredag!

Susanne sa...

Skulle aldrig våga ta stygn på mig själv eller någon annans, så det var helt rätt att ta sig till VC.

Ditte sa...

Du hade nog klarat att ta stygnen själv. Jag har gjort det vid ett par tillfällen men hade då maken som stöd. Men var nu hustrun av annan åsikt så blev det ju bra som det blev. Alltså besök på VC. Och är den dessutom bra så är det än bättre. Och egen läkare, jag tackar jag. PÅ vår VC i Stockholm byts de ut så jag har fått olika var gång jag varit på plats. Nåja, är ju inte så ofta eftersom Södersjukhuset har bra koll på mig och mina solskador.
Kan tänka mig att GBG vill komma till just din VC om den är bra. Skönt att det nu också gick smidigt med allt.
Ha det gott och hoppas såret läker.

BP sa...

Håller helt med Ama! Å demokrati i ett äktenskap slår nog den i politiken;-)
Är inte så säker att du hade klarat av att ta stygnen själv med tanke på var de satt alltså. Å jag tycker nog att det blev fint.

En bra vårdcentral är guld värt! Är positivt förvånad att den just ligger i ditt område. Bra där! Vårdcentraler på ökända orter i stor-Stockholm har för det mesta ett otroligt dåligt rykte.

Så himla kul att du har fått blogglusten tillbaka. Hoppas lusten är kvar även efter du börjar jobba igen efter semestern. Stort tack för länken!

Veiken sa...

Enväldig demokrati fungerar här hemma också. En mycket bra variant om du frågar mig! Skönt att slippa stygnen. Dom drar så jäkligt! :)

Susjos sa...

Va bra att du trivs med din VC, såklart ska man inte sitta 2 timmar och vänta! Bokad tid är det bästa , allra helst om man får tiden ganska så snabbt också! Skönt att bli av med stygnen! Jag är ju i branschen , så stygn har jag tagit bort, fast på vår katt då! Men har man de rätta ”verktygen” så går det som en dans!! Ha det fortsatt skönt!