söndag 29 september 2019

Ny vecka kommer in för landning.

Ingen människa ska väl påstå att jag är speciellt bra på detta med bakning...men några kanelbullar kan man väl sno ihop om än med lite stöd från hustrun...ja...ganska mycket stöd om nu sanningen ska fram...men tillsammans fick vi till det riktigt bra tycker jag nog.
Vår skolgård...där till höger ligger vårt bibliotek bla...där började jag för sju år sedan med att arbeta på fritids varje eftermiddag...en riktigt fin och lärorik tid med den bästa kollegan man kan ha...lärde mig allt av honom.
Idag har jag inte de arbetsuppgifterna längre..det var längesedan nu och ibland saknar jag det ju men man går vidare med andra uppgifter och jag tvivlar på att jag skulle gillat att återgå till det...som sagt...man går vidare.
Dessutom har de idag bara två dagar..torsdagen och fredagen...de tre första dagarna är det läxhjälp istället.
Läxhjälp är inte min grej ;)


Men nu kommer ytterligare en ny vecka som så många före den...!


Ha det bäst alla därute.






10 kommentarer:

Znogge sa...

Bullarna såg perfekta ut så det tycker jag att ni lyckades bra med :D

Ja, snart är den nya veckan här och det är bara att ta nya tag.

Ha en fin söndag!

Ingrid sa...

Det där blev säkert väldigt goda bullar och jag får dåligt samvete för i min frys finns det inte en enda bulle nu.
Ha det så gott!

Susjos sa...

Oj så gott med nybakade bullar! Minns inte när jag bakade sist!
Ja, en ny vecka är i antågande, och nu ska jag faktiskt jobba lite, har ju varit ledig från nattjobbet ett tag, men har varit på jobbet dagtid istället på utbildningar.
Ha en bra start på veckan!

BP sa...

Min man och jag har aldrig bakat nåt i hela våra liv så jag vet faktiskt inte hur ogräddade kanelbullar ser ut;-)

Allt har sin tid som jag brukar säga, så du har gått vidare till nya betydligt mera ansvarsfulla arbetsuppgifter, precis som det ska vara.

Önskar dig en bra vecka!

Eva Trillian sa...

Bullar gör, definitivt, världen till en bättre plats :)

Ama de casa sa...

Inte för att jag är nån bakexpert (LÅNGT därifrån!) men jag tror faktiskt att man ska grädda bullarna också? ;-)
Haha! Nejdå, dom ser verkligen jättefina ut :-)

Visst går man vidare i livet, men det är ju trevligt att drömma sig tillbaks emellanåt också :-)

Ha en fin söndagskväll!

Mia sa...

Jag har varit som förr skulle kallats för hoppjerka. Har tyckt om att få nya arbetsuppgifter och även känna litet utmaningar när jag gett mig in på okänd mark. Tror som du, att du mår bra av litet förändring.

Visst anlag verkar du ha även för bagarens yrke! Vilka bullar som är gjorda av hustrun och vilka som fixats till av dig, kan jag inte se. Proffsigt! :-)

Veiken sa...

Du milde vilka fina kanelbullar! Jag är fullständigt värdelös på att baka!
Ha det gött!

Ditte sa...

Visst är det bar att gå vidare vare sig det gäller jobb, bullbak eller annat. Och att få stöd, både moraliskt och fysiskt gör mycket.
Och du bullarna såg jättegoda ut.
Ha det dessutom gott.

Jennifer sa...

Jag funderar på att slänga ihop kanelbullar, fast med saffran istället för kanel, imorgon :)